JÁTÉKRA FEL!

Horváth Krisztina: Kisegér barátokat keres

  1. A játék neve, címe: Kisegér barátokat keres
  2. A játék pedagógiai célja: Új idegen szavak gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő játéktér kialakítása, pl. padok, székek félretolásával
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Plüssegér
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ha nincs elég játéktér a tanteremben, félre kell tolni a padokat, székeket
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindannyian szeretünk barátságokat kötni. Segítsünk most a Kisegérnek is új barátokat találni!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Mindenki választ magának egy idegen szót az aktuális tananyag szókincséből. Mindenki megpróbálja megjegyezni, ki melyik szót választotta. Középre áll egy játékos a plüssegérrel, ő lesz a Kisegér. (Lehet önként jelentkező, de ki is lehet sorsolni.) Egy kezdő játékos (szintén önként vállalkozó vagy kisorsolt) hangosan, érthetően mond egy szót. A Kisegérnek ki kell találnia, melyik játékos választotta azt a szót, és oda kell dobni neki a plüssegeret. Ha elég gyors volt, mielőtt a megnevezett másik játékos mondott volna egy másik szót, barátra talált és helyet cserélnek. Ha nem elég gyors, addig marad Kisegér, amíg barátra nem lel. A helyet cserélt játékos folytatja a megnevezést. Ha valamelyik játékos olyan szót mond, amit senki nem választott, netalántán annak a játékosnak a szavát, aki közvetlen előtte az övét mondta, ő lesz a Kisegér. Ha valaki a Kisegér szavát kiáltja be véletlenül, mondania kell egy másikat, nincs helycsere. Minél több új barátot szerez a Kisegér, annál izgalmasabb a játék, és mindenképp addig érdemes folytatni, amíg minden játékosnak lesz legalább egy új barátja.
  18. A játék lezárása: Minden Kisegér elújságolja, hogy hány új barátra tett szert.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Krisztina