„Osztályom jelképe, kabala figurája Ficánka, ezért „vizes” környezetbe ágyaznám történetem. A víz birodalma A játékosok közül kiválasztok egy játékost, aki a cápa lesz. A játékosok golyókat húznak, akién a cápa rajza szerepel, ő lesz az. A játék során a cápa kacsintással szerez magának halakat. A játék menete, játékszabályok: Miután körbeültük a tengert jelentő szőnyeget, megbeszéljük, hogy egymást figyeljék, keressék egymás tekintetét. A cápa feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az kiesik a játékból, elkapták, a cápa hálójába került. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három halacska sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a cápa nyert. Ha pedig lefülelik, akkor a halak győzedelmeskedtek a cápa felett.”
Horváth – Kovács Beáta
Célcsoport: 5-9