JÁTÉKRA FEL!

Horváth-Kósa Andrea: Házatlan mókus

  1. A játék neve, címe: Házatlan mókus
  2. A játék pedagógiai célja: mozgás és személyiség fejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Gyerekek figyelmének felhívása a csúszós köre.Sajnos a tornaterem foglalt volt.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: hulahopp karika
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Játéktér kijelölése, első fogó kiválasztása. A pályán eggyel kevesebb karikát helyezünk el a talajon, mint ahányan a játékosok vannak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös előkészület, bemelegítés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közeleg a tél. Mókusok készülnek téli álmot aludni. Ehhez szükségük van egy odúra vagy házra.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek szabadon futkározhatnak a karikák=házak között. „Mókus, mókus be a házba!” felszólításra mindenki karikát keres magának. Akinek nem jutott ház, a játékvezetőhöz megy, s ő lesz a házatlan mókus és ő „kiabálja”. „Mókus, mókus ki a házból!„ Ekkor a mókusok gyorsan házat cserélnek, és akinek az előbb nem jutott, most igyekszik “házat” találni magának. Az a győztes, akinek mindig jut ház. Játékszabályok: A házat csak a felszólítás után lehet elhagyni. A felszólítás után mindenkinek el kell hagynia a házat. Tilos az eredeti házba visszafutni. Az új ház azé lesz, aki először lép be az egyik lábával a karikába. Egy házban csak egy mókus lehet, egymást kilökni nem szabad.
  18. A játék lezárása: Nyugodtan mehetnek aludni a kis mókusok. Játékot mind a két verzió szerint eljátszottuk, akkor lett vége, amikor csak egy játékos maradt, a többiek kiestek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes mókus megtapsolása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszottuk úgy is, hogy mindig csökkentettük a karikák számát, hogy egy-egy játékosnak nem marad, és ők kiestek.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon jól érezték magukat. Nem a saját csoportom volt, számomra ismeretlen gyerekekkel játszottam és még ők sem találkoztak velem.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth-Kósa Andrea