JÁTÉKRA FEL!

Horváth Hilda: Tik-tak

  1. A játék neve, címe: Tik-tak
  2. A játék pedagógiai célja: Memóriafejlesztő játék
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség biztonsági intézkedésre-
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: labda, kocka, esetleg szék
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, de kényelmesebben játszható, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: Székeket helyezhetünk el kör alakban, de a játékosok életkorától függően akár a földön vagy a fűben ülve is lehet a játékot játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden játékos elhelyezi a székét úgy, hogy kört kapjunk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körben ülnek. Ismertetem a játék menetét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető a tőle balra ülő játékosnak egy labdát ad, majd azt mondja: „Ez a TIK.” Mire a mellette ülő visszakérdez: „Mi ez?”. A játékvezető megismétli: „Ez a TIK.” Ekkor a mellette ülő továbbadja a következő játékosnak. Közben a játékvezető ismét a tőle balra ülő játékosnak ad egy kockát, majd azt mondja: „Ez a TAK.” A visszakérdezés és a továbbadás az előzőekben leírt módon történik. Ez a kérdés-felelet játék minden játékosnál lejátszódik.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg a tárgy(ak) visszaérkeznek a játékvezetőhöz.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételüket, megkérdezem tőlük, hogyan érezték magukat a játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékvezető a tőle jobbra ülőnek ad egy másik tárgyat, mondjuk egy kockát, és azt mondja hozzá: „Ez a TAK.” Ugyanez a játék tehát a másik irányban is elindul. És egyszer csak a két tárgy találkozni fog, sőt ellentétes irányban el is hagyják egymást.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető dönti el, hogy az eszköz visszaérkezése után újra indítja-e a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tapasztalatom szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Hilda