JÁTÉKRA FEL!

Horváth Győzőné Pintér Andrea: Emberi fejlődés

  1. A játék neve, címe: Emberi fejlődés
  2. A játék pedagógiai célja: A beleélés, átélés képességének fejlesztése. Szemkontaktus felvételének gyakorlása. Kudarctűrés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Érdeklődni, hogy egy-egy korosztályról mi jut eszükbe, mi az egyik legjellemzőbb tevékenysége.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az emberi fejlődés 5 szakasza a játékban: csecsemőkor, kisgyermekkor, kamaszkor, felnőttkor, időskor. A csecsemők sokat sírnak, a kisgyermekek nagyon tudnak örülni, a kamaszok mindig „kockulnak”, a felnőttek sokat telefonálnak, az időseknek pedig fáj minden condorája.
  17. A játék menete, játékszabályok: A fejlődésnek 5 szintje van s játékban: 1. csecsemő/kisbaba kor 2. kisgyermekkor 3. kamaszkor 4.felnőttkor 5. idős kor Csecsemőkorban oázással járnak a játékosok. Szemkontaktussal párt keresnek maguknak és kő-papír-ollóval eldöntik, hogy ki léphet tovább a következő fejlődési szintre. Aki továbblép, ő a kisgyermekekre jellemző lelkesedést mutatja (esetleg tapsikolással) és így keres magával egy szinten lévő társat. Szintén kő-papír-ollóval döntenek a továbblépésről. A kamaszkorba lépők a "kockulást", telefonnyomkodást utánozzák. Időnként kénytelenek felpillantani a telefonból, hogy szemkontaktussal párt keressenek maguknak. A továbblépést az eddigihez hasonlóan döntik el. A felnőttkorúak telefonálnak, miközben úgy tesznek, mintha írnának, jegyzetelnének is. A továbblépést az eddigihez hasonlóan döntik el. Végül az idős korban lévők a derekukat fogva, "botra támaszkodva" baktatnak és keresik a párjukat. Innen a továbblépést az jelenti, hogy aki győz a kő-papír-ollóban, az leülhet nyugalomban, ahogy az idősek pihengetnek. A kő-papír-ollóban aki alulmarad, az addig marad azon a szinten, amíg gy játszmát meg nem tud nyerni. A játék végére minden szinten egy-egy résztvevő marad.
  18. A játék lezárása: Aki van olyan szerencsés, hogy hosszú életet élet, utána nyugodtan megpihenhet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tetszett- e nekik ez a változat, és ők milyen más kertet tudnának elképzlni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Éljék bele magukat az adott koroszályba.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Győzőné Pintér Andrea