JÁTÉKRA FEL!

Horváth Edina: Stability

  1. A játék neve, címe: Stability
  2. A játék pedagógiai célja: Kooperáció, ügyesség fejlesztése. Egymásra figyelés, koncentráció. Közelebb kerülés egymáshoz, fizikailag is. Felelősségvállalás, kudarctűrés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Legyen EÜ táska. Legyen elég hely. A talaj egyenes legyen. A játék során felvett alakzat bontásakor ügyelni kell a játékosoknak egymás és saját maguk testi épségére.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: Minimum 4 szék, illetve a játékosok számának megfelelő mennyiségű szék.
  13. Az előkészítés feladatai: A teremnek megfelelőnek kell lennie arra, hogy a játékosok számának megfelelő szék mennyiség elférjen úgy, hogy kört alkotnak a székek az elhelyezkedésükkel. Érdemes kipróbálni hány szék fér el. A helyszín biztosítása, zavaró tárgyak eltüntetése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők segíthetnek kört alkotni a székekből és eltüntetni a zavaró tárgyakat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető köszönt mindenkit, a játék egy olyan gyakorlat, ami segít az egymásra hangolódásban és egyben bátorságpróba is. Kerettörténet a következő: a játékmester jógaoktató, és egy új alakzatot szeretne a résztvevőknek bemutatni, a cél hogy minél többen vállalják, hogy megpróbálkoznak a közös gyakorlattal és az eredményt minél tovább tartsák.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék menete a következő: a bátor vállalkozók (legalább négy fő) fognak 1-1 széket és kör alakzatban helyezik el a székeket és le is ülnek rájuk, a körből kifele nézve. Mindenki elfordul jobbra és hátradől a mögötte lévő combjára. Ezután a játékvezető, vagy egy olyan személy, aki nem vállalkozott a gyakorlatra, kiveszi a székeket a játékosok alól. Székek nélkül is megáll a játékosokból álló kör alakzat. A játékosok ügyességén múlik, mennyire stabil az építmény. Játékszabály: figyelni a másikra, egymásra.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor az alakzat felborul, felbomlik. Minél ügyesebbek a játékosok, annál tovább tudnak benne lenni a formában.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A formáció felborulása után a résztvevőket meg lehet kérdezni, hogy érezték magukat a gyakorlat alatt. Mennyire érezték a részvételük fontosságát. Mire gondoltak amikor megtudták, hogy a székek el lesznek távolítva alóluk?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha stabilan áll az építmény, lehet a játékosokat sétáltatni, körbe haladhat a kerék, lépegethetnek. Több csapatot lehet versenyeztetni, melyik kör bírja tovább tartani az alakzatot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A székek kihúzója lehet a játékvezető (de más személy is segíthet a székeket kihúzni a játékosok alól). Bátorítás, buzdítás lehet a feladata. Biztosítani a játékosokat arról, hogy biztonságban érezhetik magukat a gyakorlat alatt.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://plus.google.com/100249620185736565739/posts/CKFk5XebKAs
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Edina