JÁTÉKRA FEL!

Horváth Dóra: Remek Rudi

  1. A játék neve, címe: Remek Rudi
  2. A játék pedagógiai célja: önfeledt játék, ráhangolódás, ismerkedés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: „bomba”, vagy bármilyen időzítő és egy tárgy amit körbe adnak
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A vállalkozásunk neve REMEK-MŰ-HELY… Kerettörténet: Van egy barátunk, Remek Rudi, aki szegény raccsol…nem tudja rendesen kiejteni az „R” betűt. Ezért nem hord olyan ruhákat, színeket, nem eszik olyan ételeket, nem közlekedik olyan járművel, amiben van „R” betű…Segítsetek összeszedni miket is használhat Rudi
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbe kell állni. Az első játékos kezébe adjuk a bombát, amit játékindításra elindítunk…(ha nincs kell egy tárgy amit körbeadnak, és egy telefon,amin beállítunk X időt, és amikor csörög akkor van vége a játéknak). A játékosoknak a játékvezető által megadott témában ( színek, ételek, amiket Rudi ehet, járművek amit használ, ruhák, amit hordhat, fiú-lány barátok….) szavakat kell mondani, amiben nincs „R” betű. Ami már elhangzott azt nem lehet mondani. Közben ha mondott egy szót, tovább kell adni a bombát minél gyorsabban, hogy nehogy nála robbanjon fel. Aki nem elég gyors, vagy nem tud szót mondani, annál felrobban. Neki „büntetést” kell csinálnia: 3 guggolást, és hozzá valami vicces kiegészítőt..pl.: befogott orral elmondani egy szöveget, felugorva kukorékolnia, cikis táncot csinálni….(ki is eshet, akinél robban a bomba)
  18. A játék lezárása: Ha a gyerekek élvezik a játékot rengeteg téma variáció van. A barátnevekkel szoktam lezárni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nincs jutalmazás, ahogy nyertes és vesztes sincs. A játék mindig nagyon szórakoztató, a vicces büntetések miatt. Ugyan az elején sok R betűs szó előkerül, egy idő után nagyon ötletes, és változatos szavakat mondanak a gyerekek. Játék közben rögtön jön a visszajelzés, hogy mennyire élvezik, vagy épp unják a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen betűvel lehetne játszani
  21. A játékvezető speciális feladatai: Téma és „büntetés” választás, időmérés..figyelni hogy ugyanaz a szó ne hangozzon el kétszer
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Dóra