JÁTÉKRA FEL!

Horváth Attila: Pók Peti hanghálója

  1. A játék neve, címe: Pók Peti hanghálója
  2. A játék pedagógiai célja: Hangleválasztás, asszociációs képesség, emlékezet fejlesztése játékosan.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A fonal továbbítása a háló alatt történjen.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: olvasókönyv hívóképeivel ellátott jelvények, gombolyag fonal
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Az első osztályos betűhívóképeket úgy válogatom össze, hogy egy nyelvi játék szabályának megfelelően kapcsolatban legyenek egymással, egy sorozatot alkossanak. Szabály: Az előző hívókép nevének utolsó hangjával kezdődik a következő hívókép neve. nyúl – léggömb – bohóc – cipő – őz – zászló – óra – alma
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az általam kiválasztott képek ellátása biztostűvel, fonal előkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Pók Peti hálót szőne, de a ti segítségetekre is számít. Kik vállalkoznak erre a feladatra?
  17. A játék menete, játékszabályok: A hívóképeket kitűzöm a játékosok mellkasára, jól látható helyre. Tág körben állva ismertetem a játék menetét és szabályát kerettörténetbe ágyazva. Pók Peti nagy fába vágta a fejszéjét, hálót sző a mi segítségünkkel. Minden kis segítő egy képpel ellátott jelvényt kapott. Minden kép ismerős, hangoztassuk sorba valamennyit. Tőlem indul a fonal, jelvényem a nyúl. Az gombolyíthatja tőlem tovább a fonalat magához, akinek a jelvényének képének neve azzal a hanggal kezdődik, amivel az enyém zárult. /A fonalat szorosan fogva adja mindenki tovább annak, aki a szabály szerint követi őt./ A végén egész háló alakul ki a gyerekek között. Ekkor sorra leveszem a jelvényüket. Észre sem vettük, s Pók Peti mindenkit behálózott. Csak akkor menekülhetünk előle, ha visszagombolyítjuk a hálót. Ez csak akkor lehetséges, ha emlékszel arra, milyen kép volt annak a gyereknek a jelvényén, akitől a fonalat kaptad. Akinek nem sikerül, a pók elkapja, s a hálót elengedve a hálő közepére guggoltatja. A pók megjavítja elszakadt hálóját, a szabálynak megfelelő játékoshoz gombolyítja a fonalat. Az elfogott játékosnak van még egy lehetősége a szabadulásra. Ha más sem tudja a kivezető utat, segíthet neki, s megmenekülhet helycserével.
  18. A játék lezárása: Az a csapat dolgozott jól, aki visszabontva a hálót, a legtöbb csapattagot kimentette Pók Peti elől.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: piros pont, húzhat a varázs cilinderből,…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A háló felépítéséig is tarthat a játék. Hangleválasztás helyett azonos szótagot keresünk… Tápláléklánc szemléltetésere kiválóan alkalmas. Egy játékos kiesésével a háló megszakad, a rendszer teljes megsemmisülését vonva maga után.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelnie kell a nyelvtani szabály betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Attila, (horvathattila710706@gmail.com)