JÁTÉKRA FEL!

Horváth Andrea: Színkereső

A játék neve, címe: Színkereső

A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül ismerjék föl a színeket, és tanulják meg a színek nevét.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy futáskor figyeljenek egymásra, és a földön elhelyezett papírra ne lépjenek, mert könnyen elcsúszhatnak.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: színes papír virágok

Technikai igény: Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.

Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson, a résztvevők színes papírvirágokat vághatnak. Ez a plusz feladat plusz időt igényel!

A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt a földön elhelyezett papír virágokra mutatva, megbeszéljük a virágok színeinek nevét.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok félkörben állnak, Te pedig oldalról irányítod a játékot. A játékosoknak a feladatuk az, hogy az elhangzott színű virágot a földön keressék meg a többi színes virág között. A játékvezető mondja meg, hogy melyik színű virág is legyen, amit találjanak meg a játékosok. A gyerekek ekkor a földre ragasztott színes virágokra futnak, és amikor az elhangzott színű virágot megtalálták, visszafutnak. Ha mindenki megtalálta a megfelelő színű virágot, kezdődhet újra a játék.

A játék lezárása: A cél valóban a színekkel való ismerkedés, akkor nem javasolom, hogy kiesésre játszd, hiszen minél tovább játszik a résztvevő, annál jobban rögzülnek benne a színek nevei. Éppen ezért az esetleges hibázás, tévesztés következménye nem lehet a játékból való kizárás.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a résztvevők megtalálják, és meg tudják nevezni a virágok színeit, akkor a játékot játszhatod, hogy zöldség és gyümölcsöket neveket mondasz és azok amilyen színűek olyan színű virágra kell futniuk.

A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetned a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz a játék Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!

Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!

A játékot lejegyezte: Horváth Andrea