A játék neve, címe: Ismerlek-e, mint a tenyeredet?
A játék pedagógiai célja: A diákok jobban megismerjék egymást.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs biztonsági tényező fizikailag. Fontos a végén megbeszélni a feladatot, hogy ne maradjanak kérdések vagy bizonytalanságok bennük egymás iránt.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: A4 papír minden tanulónak és rajzoló eszközök / ceruza, vagy színes ceruza/. Mágnes, tábla
Technikai igény: Iskola pad a létszám felére és tábla, ahová a kész munkák kitehetők.
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A játék megnyitása, nyitánya: Sokszor mondjuk, hogy ismerlek, mint a tenyeremet, most ezt az állítást fogjuk ellenőrizni.
A játék menete, játékszabályok:Megfelezzük a csoportot / ezt ők is tehetik, vagy mi bármilyen módszerrel, nincs jelentősége/ A csoport fele körbe rajzolja a tenyerét és bele valamilyen rá jellemző tevékenységet, tárgyat, / többet is lehet/addig a többiek várakoznak. Utána kitesszük a táblára és kitaláljuk, hogy melyik tenyér kihez tartozik. Utána a két csoport cserél. A rajzolásra 5 percük volt.
A játék lezárása: Most kiderült, hogy mennyire ismerjük egymást és a tenyerünket.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amikor minden rajzot megfejtettünk, meg beszéljük, hogy volt-e nehézség, ha igen mi, voltak-e félreértések és ezeket tisztázzuk. Kinek volt könnyű vagy nehéz és miért, ezt megbeszéljük. Meg köszöntem a fegyelmezett részvételt / 8.oszt-ban/ és a szép rajzokat / 5.oszt-ban/. Megbeszéltük, hogy tudtak.e meg új ismereteket egymásról /igen volt a válasz// a képek 8.-ban készültek/
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a csoport jól ismeri egymást, akkor lehet szűkíteni a rajzolandó témát.
A játékot lejegyezte: Hörömpő Tünde