JÁTÉKRA FEL!

HOROG ANDREA: Kovács néni és a postás

  1. A játék neve, címe: Kovács néni és a postás
  2. A játék pedagógiai célja: a nyári szünet után a csoport felfrissítése, egymásra hangolása; kommunikációs készség fejlesztése a ruházat leírásával; jókedv, szórakozás
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Üres szőnyeg, asztalok, székek nélkül, ahol kényelmesen elfér 8-10 gyermek
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db doboz/ csomag
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Szőnyeg szabaddá tétele, eszköz előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: önkéntes játékvállalás csomag előkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a csoportomban / 3-7 évesek/ hagyomány, hogy mindig van közös játék a délelőtt folyamán, amit szeretnek és várnak is a gyerekek! a közös játék erősíti a közösséget, jó hangulatot teremt, de mindig önkéntes alapon választható; Aki szeretne játszani, jöjjön a szőnyegre és üljön törökülésbe!
  17. A játék menete, játékszabályok: A Kovács néni/ bácsi és a postás játékot fogjuk játszani! Szabályok: 1 gyermeket kiválasztunk, ő lesz a postás, kap egy csomagot ,amit kézbesítenie kell Kovács néninek!A postás elbújik a függönyhöz addig, míg kiválasztom, ki lesz a Kovács néni/ ha lány és Kovács bácsi / ha fiú. A postás megérkezik, odamegy valakihez és megkérdi: Te vagy a Kovács néni? Igen! akkor átadja a csomagot és a Kovácsnéni lesz az új postás! Ha nem ő az, akkor a következő párbeszéd zajlik: Te vagy a Kovács néni? Nem ! Nem tudod hogy néz ki? De igen!Kék a cipője, barna a nadrágja…..stb. A postás körbenéz, szemével megkeresi a ruhája alapján leírt társát, majd odamegy és megkérdi: Te vagy a Kovács néni? Csomagot hoztam! Átvesz, ő lesz a postás és folytatódik a játék! A játék előtt a szőnyegen ülve átbeszéltük a szabályokat, majd kezdődött a játék.Addig játszottuk, míg minden gyerek volt postás és Kovács néni vagy bácsi is, beleértve engem is, ami nagy örömet szerzett a gyerekeknek. A játék 4-5 percig zajlott.
  18. A játék lezárása: A játék végén megbeszéltük, ki hogyan érezte magát,mosolygós vagy szomorú volt a foglalkozás, nehéz volt leírni a társa ruházatát, és a játék lehetséges folytatásán is közösen beszélgettünk. Így a fiúk javasolták, hogy legközelebb az udvaron játsszuk egy labdával ezt a játékot! A közös ölelés minden játék végén a lezárás!!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék közben folyamatosan segítettem és biztattam a gyerekeket, de a játék végén még egyszer egyenként mindenkihez volt 1-1 dicsérő szavam,egy simogatás, közös ölelés, mosoly 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: arc alapján leírni a társát; belső tulajdonság alapján azonosítani a társát; más eszközzel játszani szabadtéren játszani
  21. A játékvezető speciális feladatai: csoport légkör megteremtése és fenntartása; fejlődjön a csoport kommunikációs képessége; szociális háló felmérése a gyerekek párválasztásának megfigyelésével
  22. Egyéb/megjegyzés: további feladat az új, kiscsoportos / 3-4 éves / gyerekek bevonása a játékba kerettörténettel színesíteni a játékot
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: HOROG ANDREA