JÁTÉKRA FEL!

Horák Eszter: Piacnap

A játék neve, címe: Piacnap

A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, a tanulók általános tájékozottsága és a gyorsaság fejlesztése, közösségépítés.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulóknak felhívom a figyelmét arra, hogy helyváltoztatáskor a kellő óvatossággal mozogjanak, óvják mások testi épségét.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Nem igényel semmilyen felszerelést.

Technikai igény: Nem igényel semmilyen technikai előkészületet.

Az előkészítés feladatai: A tanulók elrendezése egy nagy kört alkotva, megfelelő távolságra.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanulók megpróbálnak önállóan kört alkotni, lehetőleg vegyesen állnak a fiúk és a lányok.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék elején a tanulóknak bevezetem a játék témáját, beszélgetünk arról, hogy ki járt már piacon, miket lehet ott vásárolni. Megbeszéljük azokat a szabályokat, amelyek a játék során fontosak lesznek, és mindenkinek be kell tartani.

A játék menete, játékszabályok:Ma piacnap van. Ezért vásárolni indultok. A gyümölcsöket a lányok szerzik be, a zöldségeket a fiúk. Mivel a piac messze van, ezért néha a sok finomságot busszal hozzátok haza. A vásárlás után pedig finom ebédet főztök belőle.

A játékot úgy játsszuk, hogy ha gyümölcsnevet mondok, akkor a lányok minél rövidebb idő alatt helyet cserélnek, ha zöldségnevet hallanak, akkor a fiúk cserélnek helyet. Ha elhangzik a piac szó, akkor pedig a gyerekek buszra pattannak, és úgy tesznek, mintha utaznának (kapaszkodnak). Egy negyedik vezényszó az ebéd. Ha rámutatok valakire, és elhangzik ez a szó, úgy tesz, mintha főzne (kavarja az ételt), a tőle jobbra álló elkezdi szeletelni az ennivalót (a kezével szeletelést imitál).

A játék lezárása: A játék kedvcsináló, energetizáló jellegű, ezért bemelegítésként használjuk. Addig játsszuk, amíg a gyerekek már jól mozognak a vezényszavakra.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérem, a legtöbb gyermeket kiemelem teljesítménye miatt. Megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat a játékban.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebb tanulócsoportnál játszhatjuk úgy is, hogy aki rosszul mozdul a feladatnál, büntetőpontot kap. A győztes az lesz, aki a legkevesebb pontot gyűjti be. Fontos, hogy tájékozottak legyünk arról, hogy a csoportban van-e olyan gyermek, akit a versenyhelyzet kifejezetten frusztrál. Ebben az esetben nem javasolt versenyezni.

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető folyamatosan instrukciókkal, tanácsokkal látja el a tanulókat, hogy mire érdemes odafigyelni a játék során. Felügyeli a balesetveszély előfordulását, és szükség esetén beavatkozik a játékba.

Egyéb/megjegyzés: –

A játékot lejegyezte: Horák Eszter