A játék neve, címe: Plüsscsempész
A játék pedagógiai célja: A célja az önfeledt játék.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy a plüssfigurákkal nehogy leverjenek valamit, ha csak a szobában tudjuk kivitelezni.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: A játékhoz minél több plüssfigurát vegyünk elő és vegyünk igénybe. A két térfél elválasztásához ragasztószalag vagy kréta szükséges, valamint síp a játékvezetéshez.
Technikai igény: A játéknak semmilyen technikai igénye nincs.
Az előkészítés feladatai: Elválasztjuk a 2 térfelet és előkészítünk rengeteg plüsst.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek elkészíteni a térfelet elválasztó vonalat.
A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a kerettörténetet és játékszabályokat.
KERETTÖRTÉNET: Rókák vagytok és zsákmányt gyűjtötök. Mivel el szeretnétek terelni magatokról a figyelmet, a megszerezett állatokat át kell csempészni, dobálni a másik területére.
A játék menete, játékszabályok:– Csapatokat alakítunk pálcikahúzással. (Ha kettőnél többen játszák.) – A térfelet elválasztó vonalat senki nem lépheti át. – A középre bedobott plüssöket át kell dobálni a másik térfelére. – Minden dobással csak egy figura dobható át! – A játék sípszóra kezdődik és azzal is ér véget. A rövid sípszót hallatszik, akkor meg kell állítani a játékot valami miatt. – Ha valaki nem tartja be a szabályokat (pl. átlépi a vonalat, több plüsst dob egyszerre…), akkor ott ahol erre a játékvezető figyelmezteti, le kell ülnie (a játéktérben).
A játék lezárása: – Az a csapat/játékos nyer, aki az összes plüsst átjuttatta a másik csapat térfelére. Ekkor véget ér a játék. – A másik lehetséges befejezés, hogy az idő leteltével megszámoljuk, hogy kinek a térfelén van kevesebb plüss. Ekkor az a csapat/játékos nyer és így ér véget a játék.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékos(oka)t és megkérdezem, hogy tetszett-e és játszunk-e ilyet máskor is.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A továbbfejlesztett verzióban a játék közben véletlenszerűen kijelölünk egy-egy „szuperrókát”, aki egyszerre 2 plüssfigurát is átjuttathat a másik térfélre. Ez akkor kivitelezhető, ha kettőnél több játékos játssza a Plüsscsempészt.
A játékvezető speciális feladatai: – Figyelni, hogy mindenki betartja-e a szabályokat. – Figyelni, hogy mikor telik le az idő.
Egyéb/megjegyzés: Kisgyerekek, fiatalok és felnőttek is élvezik a játékot.
A játékot lejegyezte: Homoki-Tálas Edina