JÁTÉKRA FEL!

Homoki Barnabásné: Meselabda – Emlékezz a meseszereplőkre!

  1. A játék neve, címe: Meselabda - Emlékezz a meseszereplőkre!
  2. A játék pedagógiai célja: Motiváció: A játék és a meseszereplők segítségével az érdeklődés felkeltése, erősítése a mesék és az olvasás iránt. Készség- és képességfejlesztés: - szóbeli kifejezőkészség - együttműködési képesség - játszva tanulás képessége - finommotorika és mozgáskoordináció Kompetenciafejlesztés: - anyanyelvi kommunikáció - kognitív kompetencia - szociális kompetencia
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymásra! A „meselabda” dobása előtt nevezzék meg azt a meseszereplőt, akinek a labdát fogják dobni.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: „meselabda”, mesebábok
  12. Technikai igény: A körtartás miatt minden játékosnak egy-egy szék.
  13. Az előkészítés feladatai: Játéktér kialakítása, székek körbe rendezése, szükséges kellékek előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székek körbe rendezése, bábok kiválasztása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mondóka segítségével „elindulunk” Meseországba. A Beszélgetőkörben minden játékos bemutatja saját meseszereplőjét: hogy hívják, melyik meséből érkezhetett. A meseszereplőkhöz egy-egy tulajdonságot is kapcsolunk. pl.: gonosz boszorkány, gondoskodó kecskemama
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok megnevezik egymás meseszereplőjét és annak tulajdonságát, majd egymásnak dobják a meselabdát. Akinél volt már a meselabda, az mindkét kezét leteszi, ezzel megkönnyítve azt, hogy lássuk, kik vannak még játékban. A játék utolsó játékosa visszaindítja a játékot oly módon, hogy a meselabdát annak dobja, akitől ő az első körben kapta. A játék addig tart, míg a meselabda vissza nem ér a kezdő játékoshoz.
  18. A játék lezárása: Mozgásos mondóka segítségével visszatérünk Meseországból.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek életkoruk miatt is sok dicséretet kapnak a játék folyamán. A motivációt a pozitív megerősítések és a játék öröme biztosítja. A gyerekek örömmel mesélnek a játék végén arról, hogy hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ez a játék kiválóan alkalmas arra, hogy egyéb dráma- és kooperatív játékokat építsünk rá.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyerekek életkorának megfelelő kerettörténet kitalálása. A játék beépítése egy tartalmilag összefüggő, egymásra épülő játéksorozatba.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon jól érezték magukat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Homoki Barnabásné