A játék neve, címe: Titkos Zenekód
A játék pedagógiai célja: Zenei hallás- és zenei kreativitás, figyelem fejlesztése, hangszerek utánozása, felismertetése.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy futás közben és megálláskor vigyázzanak egymásra!
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Nincs szükség eszközökre
Technikai igény: Nincs szükség eszközökre, de fontos, hogy megfelelő hallótávolságban legyenek tőlem a játékosok
Az előkészítés feladatai: Kijelölöm a játékra szánt hely határait
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Milyen hangszereket ismertek? Soroljuk fel őket!
A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el, hogy Zeneországban egy kis manó elrejtette a hangszereket, de a ti segítségetekkel életre kelthetjük őket! Soroljunk fel hangszereket és utánozzuk is azokat, így kiszabadulhatnak a manó fogságából
A játék menete, játékszabályok:A játékosok velem szemben állnak, amíg a szabályokat ismertetem. Futás lesz körben, menetirányban és amikor meghalljátok az általam kitalált dallamot, vagyis a Titkos zenekódot, megálltok és valamilyen hangszert utánozzatok! Kétszer eléneklem az általam kitalált dallamot, hogy jobban rögzüljön számukra. Felhívom a figyelmüket, hogy más dallamokat is fogok énekelni magasabban, mélyebben vagy akár rövidebbet, de azok az ügyesek, akik csak a titkos zenekódnál állnak meg!
A játék lezárása: A játék élményéért játszunk, következmény és versenyhelyzet nélkül! A játéknak Én vetek véget. .
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, mert többször felismerték a Titkos zenekódokat. Mosolygós vagy szomorú smile kiválasztásával kapok visszajelzést a gyermekek elégedettségéről, érzéseiről. Mindenki mosolygós smile-t választott.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A Titkos zenekód felismerésekor párban próbáljanak meg valamilyen hangszert utánozni. A másik lehetőség pedig az, hogy a gyermekek is kitalálhatnak egy zenekódot és énekelhetik a többi gyermeknek, ezáltal fejlődik hallásuk, zenei kreativitásuk, bátorságuk és erősödik önbizalmuk.
A játékvezető speciális feladatai: Fontosnak tartom, hogy először utánozzunk együtt több hangszert, így ötleteket adva a gyermekeknek. Egyszerű dallammal kezdek és mindig eléneklem kétszer, majd hosszabb dallamokat is énekelek. Minél jobban megy a játék, annál változatosabb dallamokat énekelek nekik.
Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalataim alapján, nagyon tetszett a gyermekeknek ez a játék., szívesen, örömmel játszottak velem
A játékot lejegyezte: Holikné Oláh Mónika