JÁTÉKRA FEL!

Hojszáné Kothencz Viktória: Barátságlánc

  1. A játék neve, címe: Barátságlánc
  2. A játék pedagógiai célja: A szociális érettség, a probléma megoldó gondolkodás, és a mozgáskoordináció fejlesztése, a társas kapcsolatok kialakítása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: – Megfelelő játéktér biztosítása. – Felhívni a gyerekek figyelmét, hogy vigyázzanak egymásra, ne szorítsák erősen egymás kezét
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1db: hulla-hopp karika
  12. Technikai igény: nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: – Berendezni a csoportszobát, hogy körben állva kényelmesen, és biztonságosan tudjunk játszani. – A hulla-hopp karika előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: – A játék előtt beszélgetés a barátság témaköréről, mit jelent számukra a barátság. – Közösen találjuk ki, hogyan rendezzük át a csoportszobát, hogy kényelmesen elférjünk. – Közösen választjuk ki a kedvenc hulla-hopp karikánkat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: – Közös találgatással, ötletelgetéssel megfejtjük mi lehet a barátságlánc, miből áll egy barátságlánc, hogyan tudnánk barátságláncot készíteni? – A kellék bemutatása, mint barátságlánc.
  17. A játék menete, játékszabályok: – Megkérem a gyerekeket, hogy alkossunk egy kört, úgy hogy mindenki szorosan, (de nem túl erősen) fogja a mellette levő társa kezét, amit a játék ideje alatt nem engedhetnek el. Én a kör közepéből irányítom a játékot. – Bemutatom a barátságláncot (hulla-hopp karika), amin minden csapattagnak úgy kell átbújnia, hogy közben nem engedheti el a mellette levő társa kezét. – Csukott szemmel, akire rámutat a körben a játékvezető, annál a gyereknél kezdődik a játék, és nála is kell véget érnie. – A játék addig tart, amíg a barátságláncon, mindenkinek sikerül átbújnia. – Felhívom a figyelmet, hogy támogassák, és biztassák a társukat a sikeres megoldás érdekében, adjanak ötleteket, tippeket, ha valahol megakad a barátságlánc.
  18. A játék lezárása: – Ha a barátságlánc körbeért, az eredmény sikeressé nyilvánítása, és közös ünneplése, tapssal. – Ha nem sikerül a barátságláncot körbe vinni, a probléma feltárása, és a közösen megoldás keresése, majd újra próbálás, a motiváció folyamatos fenntartásával.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: – Megköszönni a játékosoknak a részvételt. – Korrektív dicséret mindenkinek. – Kiemelni az egyéni ötleteket, megoldásokat. – Közösen megbeszéljük, miért volt könnyű-vagy nehéz, megoldani a feladatot. – Mit jelentett a játékosoknak a játék, és hogyan érezték benne magukat. – Milyen tapasztalatokkal gyarapodtunk?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Ha a csoportnak könnyedén sikerül a barátságláncot körbe vinni, akkor nehezítésként, oda-majd visszafelé is körbe kell vinniük, majd egy megadott időn belül kell a barátságláncot körbe vinni. – További nehezítésként, a versenyeztetés is szóba jöhet, két csoportra osztva a gyerekeket, majd melyik csapat tudja hamarabb megoldani a feladatot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: – A szabályok, fokozatos, és érthető ismertetése. – Ha szükséges próbajáték, eljátszása. – Minél jobban, megy a játék annál gyorsabban vezetni a játékot, hogy még izgalmasabbá váljon. – A kritikus pontoknál, segítségnyújtás ötletekkel. – Felhívni a figyelmet a szabályok folyamatos betartására. – Biztosítsuk a kellemes légkört. A lehetséges feszültség oldása.
  22. Egyéb/megjegyzés: – Az eddigi tapasztalatok szerint, a gyerekek nagyon élvezik a játékot, és jelentős lett a csapatépítő ereje a csoportban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hojszáné Kothencz Viktória, (kothenczv@freemail.hu)