JÁTÉKRA FEL!

Hock Sirsom Katalin: Hegyezd a füled!

  • A játék neve, címe: Hegyezd a füled!
  • A játék pedagógiai célja: Figyelem, hallásérzék (érzékszervi) fejlesztés, türelem-kivárás fejlesztése
  • A játék jellege: Egyéb
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: 1 asztal és székek félrehúzása
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: Szembekötő kendő, hangszerek (triambulum, csengő)
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai: Asztal, székek félrerakása, hangok, zörejek kizárása, eszköz előkészítés
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székek félrerakása
  • A játék megnyitása, nyitánya: Motiválás: „Ki játszik ilyet?” – hívogató. Rövid kerettörténet: „Ismertek olyan állatokat, akik nem látnak jól, de annál élesebb a hallásuk? Most ezeknek az állatoknak a bőrébe bújhat kicsit, aki felveszi ezt a kendőt! Próbáljátok ki magatokat!”
  • A játék menete, játékszabályok: A játék lényege, hogy ki kell találni, a szoba melyik irányából érkezik a hang. Az első játékos beáll a szoba közepére, és a szemét kendővel letakarjuk, bekötjük. A 2. játékos lábujjhegyen, „bársonytalpakon” oson egy helyre a szobában, és ott tapsol egyet. Anélkül, hogy a kendőt levenné, meg kell mutatnia, honnan hallotta a hangot. Ha jól tippel, a játékosok helyet cserélnek, és új kör kezdődik. Ki-ki önkéntes alapon kap játékosszerepet. Egy idő után bonyolítjuk, nehezítjük a játékot. Levezetésként a „Kinél van a plüss” c. játékot játsszuk, mely szintén érzékszervi- és figyelmet fejlesztő játék.
  • A játék lezárása: Átvezetés a „Kinél van a plüss?” c. játékba. Megbeszélés, jutalmazás, dicséret.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatosan biztatok, dicsérek. A figyelmes, jó játékosok előbb kaphatják meg kedvelt játékosszerepeiket.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A főjátékba egyre több tapsoló játékost beállítok, nekik egymás után, a jelzésemre kell hangot adniuk, a kendős játékosnak pedig sorba meg kell mutatnia a hang forrását. Végül hangszerek bevonásával is megpróbáljuk a játékot.
  • A játékvezető speciális feladatai:
  • Egyéb/megjegyzés: A fotókat Fodorné Tettinger Ibolya, dajka készítette
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Hock Sirsom Katalin