JÁTÉKRA FEL!

Hivatalné Alexai Éva: Kesze-kusza

  1. A játék neve, címe: Kesze-kusza
  2. A játék pedagógiai célja: A játéknak kettős célja van.Elsődleges pedagógia cél az együttműködés és a tér-irány érzékelés,észlelés fejlesztése.Másodlagos pedagógia célunk pedig a gyermekek ökocentrikus magatartásának kialakítása.( Mivel iskolánk csatlakozott az ökoiskola programhoz, eltérő tagozatos gyermekeink képességeit, életkori sajátosságait figyelembe véve a környezetvédelmi oktatás, nevelés megvalósulása a kapcsolódó játékokon keresztül vezet.)
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás a csomók óvatos bontogatására,nehogy társaiknak sérülést, fájdalmat okozzanak.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1kendő a kertész szemének eltakarásához.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ha a szabadban játszuk a játékot, nem szükséges előkészület.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Gyerünk ki az udvarra, mozgassuk meg magunkat egy kicsit!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Óriási nagy vihar volt, összekuszálódtak a növények a kertben. Óvatosan,vigyázva,nehogy kárt tegyünk bennük, segítsünk nekik megtalálni a helyüket! Egy gyermek jöjjön ide hozzám, bekötöm a szemét, ő lesz a kertész. A többiek pedig alakítsanak egy kört, fogják meg egymás kezét és kuszálódjatok jól össze!Bújjatok át egymás keze alatt vagy lépjetek át fölötte úgy, hogy közben nem engedhetitek el egymás kezét! A kertész feladata az, hogy visszarendezze a növényeket körbe, az eredeti helyükre.A többiek feladata pedig a kertész utasításait, mozgatásait végrehajtani,természetesen a kezeitek elengedése nélkül. Vajon sikerül a kiskertésznek a növények helyreállítása?A növényeknek sikerül épségben helyrekerülni?
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoport egy tagja hátat fordít,szemét bekötjük. A többiek körbe állva megfogják egymás kezét. Majd -anélkül, hogy egymás kezét elengednék- néhányan felemelik a kezüket, mások átbújnak alatta, addig, amíg egy nagy csomó nem keletkezik. A kitaláló feladata, hogy kibogozza a csomót, helyreállítsa az eredeti kört, de úgy, hogy közbe senki ne engedje el a másik kezét.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, míg minden gyermek, aki szeretne kertész lenni, próbára teheti magát kertészként vagy amíg a tanulók szívesen és örömmel játszák a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén meghallgatom a gyermekek élménybeszámolóját.Megköszönöm az együttműködésüket. Jutalmazásul pedig a Föld napjához kapcsolódva az önkormányzattól kapott növényeket elültetjük az iskola kertjében.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az egymás kezét fogó gyermekek markába korongot adok. Ha kiesik a korong, elengedték egymás kezét, vagyis ott eltörik a növény szára és annak a párosnak ki kell állnia a játékból.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A célcsoport számára teljesen ismeretlen ez a játék. A célcsoportot enyhe értelmi fogyatékos, különböző korosztályú és osztályfokú, de egy tanulócsoportba tartozó gyermekek alkotják.A tanulók különösen igénylik a változatosságot, figyelmük megtartásához szükséges a tanórák közötti, alkalmanként a tanórák alatti megmozgatás.Többségük alacsony szociokulturális háttérrel rendelkezik, az iskola a generációs ellentétek megjelenésének színtere.Az empátia, az együttműködés, egymás elfogadásának tanítása/tanulása a legfontosabb feladatunk, amiben az ilyen egyszerűnek tűnő játékok játszása segíthet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hivatalné Alexai Éva