JÁTÉKRA FEL!

Hidi Anita: Múmia (székvadász)

  1. A játék neve, címe: Múmia (székvadász)
  2. A játék pedagógiai célja: A csoport tagjainak alaposabb megismerése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Igyekezz a Múmia előtt leülni, úgy, hogy nem akadályozhatod a Múmiát (lökdösni, taszigálni tilos). Sietve foglald el a helyed, de ne rohanj. Egymásra figyelés.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Ahány tanuló, annyi szék.
  12. Technikai igény: Stopper óra.
  13. Az előkészítés feladatai: A széket elrendezése a teremben szétszórtan.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanulók segíthetnek a székek kirakásában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető kiválaszt egy „Múmiát”.
  17. A játék menete, játékszabályok: Annyi széket rendezünk el a teremben szétszórtan, ahányan játsszuk a játékot. Az előre kiválasztott „Múmia” a székeken kívül helyezkedik el úgy, hogy viszonylag távol essen tőle az üres szék. Az ő célja, hogy leüljön egy üres székre. A játék célja, hogy csapat ezt megakadályozza. Ezt az üres szék elfoglalásával (pozíciójának állandó változtatásával) tehetik meg. A „Múmia” mindig az éppen üres szék felé fog mozogni lassú lépésben. A csoport tagjainak úgy kell átülniük az üres székekre, hogy a „Múmia” ne tudjon leülni. A csoporttagokra vonatkozó szabály: hogyha egyszer felálltak a székükből, akkor oda már nem ülhetnek vissza. Ahhoz, hogy a csoport minél tovább tudja késleltetni, hogy a „Múmia” leüljön, közös stratégia kialakítása szükséges. A stratégia folyamatosan alakul ki az egyes játékmenetek során. Ezért érdemes több menetet játszani a játékból és az egyes menetek között fél percet adni a csoportnak a stratégia kialakítására. Az egyes menetekben elért időd (meddig tudták feltartani a „Múmiát”) mondjuk be. A védőknek nemcsak a „Múmia” mozgását kell szemmel tartaniuk, hanem a társainak a mozgását is folyamatosan figyelniük kell. Akkor sikeresek a védők, ha minél hosszabb ideig tudják megvédeni az üres széket a „Múmiától”. A játék akkor ér véget, ha a Múmia (székvadász) leül egy felszabaduló székre.
  18. A játék lezárása: Amikor már minden gyerek volt „Múmia” befejezzük a játékot. Vagy ha már unják, de ez még nem fordult elő.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén mindenkit megdicsérek, összesítjük a Múmiák idejét, ki tudta legkevesebb idő alatt elfoglalni a széket, tapssal megjutalmazzuk. Megbeszéljük melyik stratégia volt a leghatásosabb. Végül megkérdezem, ki hogyan érezte magát a játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kidolgozzunk közösen új stratégiákat, sőt vezényszavakat is találtunk ki, amiket legközelebb kipróbálhatunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat folyamatosan ismertetni, beteartatni. Figyelni, hogy ne legyenek szabálysértések. A „Múmia” csak is lassan közlekedhet. Baleset veszély elhárítása, ha osztályteremben vagyunk.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kedvenc játékuk lett. Ők kérik, hogy ezt játsszuk. Képesek 45 percen keresztül, sportszerűen, odafigyeléssel, és ami a legfontosabb jó kedvel játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hidi Anita