JÁTÉKRA FEL!

Héthelyi Réka: Cunami

  1. A játék neve, címe: Cunami
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése, csoportalkotás, vezető kiválasztása,
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Puha talaj az esetleges esések kivédésére ,mászásnál a gyerekek biztosítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: párnák
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: fűnyírás, párnák beszerzése, gyerekek meghívása, időjárásjelentés, palacsinta alapanyagainak a beszerzése,
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Meghívás barátokon keresztül
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megnyitás: Alakítsatok ki egy akkora szigetet párnákból, ahol kényelmesen elfértek. Másszunk ki a partra üljünk le a párnánkra, ami a part. Ez a mi lakatlan szigetünk, ahol egy nagy vulkán működik. Hajótöröttek vagyunk, végre találtunk egy szigetet, ahol meghúzhatjuk magunkat, míg megtalálnak minket… Ki, mit tudott a hajóroncsairól kimenekíteni? (érzések, gondolatok)
  17. A játék menete, játékszabályok: Van tűzünk, vizünk, élelmünk, de van egy problémánk is: a sziget közepén lévő vulkán el kezdett működni, cunamit előidézve (fogalom megmagyarázása, ha kell) és eltűnt a sziget fele. (behúzom a párnákat) Hogy férünk el ezután a szigeten? Hova menekültök? Ismét kitört a vulkán, most még nagyobb részt nyelt el a szigetből a víz! Mutassátok meg hogyan fértek el a maradék szigeten? A kérdés az, hogy hogyan tudtok akár egy olyan kicsi helyen is elférni, ahol már csak egy embernek lenne helye? Minden megoldás jó lehet, amig nem estek bele a vízbe!
  18. A játék lezárása: Elfogyott a szigeten a hely, hogy tudunk elférni a legjobban, hogy senki se potyogjon a vízbe?! Nézzünk körbe! Utolsó megoldás megbeszélése. Ki, hogy érezte magát? Hogyan jöttek rá a közös legjobb megoldásra?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közös palacsintázás
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: –
  21. A játékvezető speciális feladatai: Baleset elkerülése.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Héthelyi Réka