JÁTÉKRA FEL!

Helmeczy Ilona: Mentsd meg Alfot „

A játék neve, címe: Mentsd meg Alfot ”

A játék pedagógiai célja: Finommotorika, szem-kéz koordináció, figyelem, gyorsaság fejlesztése.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő távolság kijelölése.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Személyenként 1 db. spatulára csavart 2 méter hosszú zsinóron lógó műanyag figura ( 4-6 darab )

Technikai igény: nincs

Az előkészítés feladatai: Az eszközök elkészítése ( egyforma műanyag figura beszerzése, zsinórok méretre vágása, spatula megvétele, a figurák felkötözése ) Differenciálás : a fiatalabbaknak rövidebb zsinóros változatot készítek.

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Spatulák ( űrhajó ) kiszínezése a gyerekekkel közösen.

A játék megnyitása, nyitánya: Játékmezők ( 4-6 ) felrajzolása, kijelölése ( űrhajódokkok ).Eszközök kiosztása, zsinórok kitekerése. Gyerekek! Alf a Földön ragadt és szeretne visszajutni az űrhajójára. Ezzel a zsinórral tudod őt visszajuttatni a spatula-űrhajóra. Rajtra próbáld meg minél gyorsabban feltekerni Alfot!

A játék menete, játékszabályok:1. Mindenki a vonal mögé kell hogy álljon a saját rajtjeléhez. 2. A zsinórok kitekerése, a figura földre helyezése feszülés nélkül a földön. 3. A játék a : Mentés indul, rajt ! vezényszóra indul. 4. A játék alatt minél gyorsabban kell a spatulára feltekerni a műanyag figurát ( a zsinór tekerés közben nem csúszhat le a spatuláról ) . 5. Akinek ez leggyorsabban sikerül, az nyert. 6. A játék akkor ér véget, ha mindenkinek sikerült a feltekerés.

A játék lezárása: A játék alatt folyamatos buzdítás, dicséret. Ha vegyes a korosztály, differenciálok ( a kisebbek zsinórja fél méterrel rövidebb ). A sikeres feltekerés után mindenkinek dicséret jár ( Gratulálok, a te Alfod is elérte az űrhajóját , sikerült őt megmentened )

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén a győztesek jutalmazása nyomdával és / vagy nasival ( pl. kölesgolyó ) . A győztes három nyomdát kap, a második helyezett kettőt, a harmadik egyet. Szóban mindenkit megdicsérek.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék más figurával is játszható, pl. dínó vagy kisautó. A kerettörténet ezek szerint változik : pl. húzd fel a szakadékból a dínódat vagy juttasd el az emeletes garázsba az autód.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy a zsinórok ne ütközzenek semmiképpen, illetve a spatuláról ne csússzon le. Erre figyelmeztetem a játékosokat az elején.

A játékot lejegyezte: Helmeczy Ilona