A játék neve, címe: HÍDÉPÍTŐ
A játék pedagógiai célja: Fegyelem, figyelem fejlesztése, együttműködési készség fejlesztése, empátia és tolerancia fejlesztése, szórakoztatás
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy a játék azon szakaszában, amikor a linóleum darabokat próbálják megszerezni, nehogy összeütközzenek és a játék végén, a hídon való átkelésnél, nehogy elcsússzanak
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: 1 kis asztal; linóleum darabok (jelen esetben 10 db, mert én 5 linóleumdarabból álló hidat tervezek építtetni); 1 kártyára, melynek egyik oldalán egy híd van, a másikon egy folyó; 2 ugrálókötél; gyümölcsöket ábrázoló kép
Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése (kis asztal; linóleumdarabok egymásra rakva; ugrálókötél kb.3 méterre egymástól párhuzamosan kifeszítve a földön, gyümölcsök kép elhelyezése).
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőző foglalkozáson gyümölcsöket ábrázoló kép festése, linóleumdarabok vágása
A játék megnyitása, nyitánya: két, egyenlő létszámú csapat kialakítása; játékszabály ismertetése; kezdőfelállás kialakítása; próbajáték
A játék menete, játékszabályok:A játék során csapatonként egy-egy hidat kell építeni, azért hogy a sivár, terméketlen vidékről a folyón átjutva megszerezhessék a túlpart érett, ízletes gyümölcseit. Az egy csapatba tartozó játékosok egymás mögött libasorba felsorakoznak, úgy hogy az ellenfél csapattól távolabbi(külső) kezüket az előttük álló csapattársuk vállára teszik. A két csapat párhuzamosan, egymástól kb. 2 méter távolságra helyezkedik el. A leghátsó játékosok a közöttük elhelyezett asztalnál álló játékvezető felé fordítják a fejüket, az előttük állók kifelé néznek (nem láthatják az ellenfél csapatot). A játékvezető egy kártyát (egyik oldalán híd, a másikon folyó látható) tart a kezében. Ha az asztalra úgy csapja le a kártyát, hogy a híd van fölül, akkor a hátsó játékos megszorítja az előtte álló vállát, az az előtte lévőét és így tovább. Az a csapat, amelyiknél gyorsabban eljut a jelzés az első játékosig, az felkapja a híd építéséhez szükséges pallót (linóleum darabot) és berakja a folyó két partját jelképező ugrókötelek közé. Ezután csapattársai egy lépést előre lépnek, ő pedig beáll a sor végére. Ha úgy szorítják meg az előző játékos vállát, hogy nem kellett volna (mivel a játékvezető folyót mutatott, vagy egyszerűen csak tévedésből) és úgy szereznek pallót, akkor az ellenfél csapatot illeti az építőanyag, melyet a saját hídja építéséhez használhat fel.
A játék lezárása: Öt palló szükséges a híd megépítéséhez. A hídon csak a felépítést követő, az 5. palló lerakása utáni körben mehet át a hídtulajdonos csapat játékosa, aki a túlsó parton található gyümölcsöket felemelve jelzi, hogy az ő csapata jutott élelmiszerhez és így ők nyerték a játékot
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékban való részvétel megköszönése, dicséret a szabályok betartásáért, az empatikus viselkedésért (ha nem bántották társukat, ha hibázott). A gyerekek véleményének kikérése a játékkal kapcsolatban: mi az, ami tetszett; mi az ami nem, amit másképp csinálnának
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet nehezíteni, pl. ha a játékvezető hidat mutat, akkor a játékosok jobb kézzel szorítják meg az előttük álló vállát; ha a folyót mutat, bal kézzel jeleznek az előttük állónak; ha idegen kártyát használ, akkor mindkét kézzel jeleznek és ugyanaz a feladatuk, mint a híd kártya esetében, de a palló begyűjtése előtt egy feladatot kell végrehajtani (pl. guggolás, lehasalás…….).
A játékvezető speciális feladatai: Hasznosnak tartom a szabályok ismertetése közben gyakorlatban bemutatni az egyes részfeladatokat. Csapatjáték révén a győzelem vagy a vereség közös, de a feladatok elvégzésének sikere egyéneken múlik. Nagyon fontos játékvezetői feladat, hogy a játék során senki ne sérüljön, azért mert valamit elrontott, vagy lassú volt.
Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezte a csoportom a játékot.
A játékot lejegyezte: Hellingerné Tőzsér Judit