JÁTÉKRA FEL!

Heimné Regenye Erika: Pattogó hírnökök

  1. A játék neve, címe: Pattogó hírnökök
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyelmének és emlékezetének, helyesírási készségének fejlesztése. A jobb és bal gyakorlása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: szöveget tartalmazó lap, toll, üres lap
  12. Technikai igény: iskolapad, szék
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése a biztonságos játék érdekében, a párok kiválasztása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők segíthetnek a tanterem berendezésben az előkészítés során.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok bemutatása és a figyelem felhívása az esetleges veszélyforrásokra. A párok a játék során hírnöki feladatot látnak el, akik az ellenséges táborba való bejutás után híreket szállítanak a frontvonal túloldalán lévőknek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok párban játszanak, az egyik játékos ül a széken az iskolapad előtt, a másik játékos mellette áll. A hírt tartalmazó szövegek egy külön padon vannak elhelyezve, mindegyik párnak külön szövege lesz, de azonos tartalommal. Az álló játékos diktálja az iskolapadnál ülőnek a megszerzett információt. Az információhoz csak úgy lehet hozzájutni, hogy bal lábon kell elugrálni az asztalig, ahol a hírt tartalmazó szöveget találjuk. A szöveg rövid ideig tartó (maximum 15 másodperc) memorizálása után jobb lábon kell visszaugrálni az iskolapadnál ülő társhoz, és úgy kell a megjegyzett részletet lediktálni neki, hogy az ellenfelek ne hallják. Taps után a párban lévő játékosoknak helyet kell cserélni, aki eddig jegyzetelt, az most hírt fog szerezni és fordítva. A játékot azzal lehet nehezíteni, hogy a játékvezető minél gyakrabban tapsol és így nehezíti a feladat eredményességét.
  18. A játék lezárása: A cél a megadott szöveg teljes leírása. A játéknak akkor van vége, ha már csak egy páros marad a játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése. A tapasztalatok és a játékosok által használt stratégiák megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A versenyhelyzet fokozása érdekében, a tévesztő játékosokat (pl. rossz lábbal ugrik) 30 másodperc hírzárlatra lehet ítélni, ez idő alatt csak várakozniuk szabad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése és a játékosok figyelemmel tartása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Heimné Regenye Erika