JÁTÉKRA FEL!

Heim Éva: Vendéglátós ABC

  1. A játék neve, címe: Vendéglátós ABC
  2. A játék pedagógiai célja: Szociális készségek fejlesztése, ismétlő óra feladata lehet (akár év végi ismétlés) Kreativitás fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: papír, toll, óra
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Feladatismertetés, eszközök előkészítése
  17. A játék menete, játékszabályok: Kialakítjuk a párokat, nagyobb résztvevőszám esetén kisebb csoportokat. A csoportok akár nevet is választhatnak maguknak. Az első párosból/csoportból az egyik fő elkezdi magában mondani az ABCt. a második pár/csoport egyik tagja megállítja. Amelyik betűnél megállt, azzal kell szavakat írni, bármit ami vendéglátással kapcsolatban (alapanyag, eszköz, ruha, berendezés,stb) az adott idegen nyelven (az én esetemben a vizsgaórán németül). Minden forduló után a játékvezető ellenőrzi a válaszokat, javítja a (helyesírási) hibákat. Annyi pontot kap a pár/csapat, ahány jó szava van. Aztán megy tovább az ABC, amíg minden pár/csapat mondott ABC-t. Az a csapat nyer, aki a legtöbb pontot gyűjti össze.
  18. A játék lezárása: Összeadjuk a pontokat és az a csapat nyer, aki a legtöbb pontot gyűjti össze.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Akár csokit,akár egy jó jegyet kaphat a legügyesebb pár/csapat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akár lehet szűkíteni a szavak körét, pl csak alapanyagok, Más szakmai nyelvi tárgyaknál is használható
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrzi a szavak helyességét. (megfelelnek-e a játék kritériumainak, helyesen írták-e le őket)
  22. Egyéb/megjegyzés: Fejleszti a kreativitást és tanulnak egymástól a gyerekek, megtanulják kreatívan értelmezni a szakmai szavakat pl.: ha tudnak egy gyümölcsöt, akkor nem csak azt írhatják le, hanem ami abból készül (lé, leves, saláta, szósz, stb)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Heim Éva