JÁTÉKRA FEL!

Hegedűsné Tóth Zsuzsanna: Párbajozz a győzelemért!

  1. A játék neve, címe: Párbajozz a győzelemért!
  2. A játék pedagógiai célja: Élménypedagógia, testmozgás, gyorsaság
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: játéktér kialakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: teremrendezés
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kő-papír-olló játék felidézése. Versengésre serkentés.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki választ egy párt, akivel játszik egy párbajt. A játékváltozat tehát a kő-papír-olló játékból indult ki. Az első változata az, hogy nagymozgásossá tettem. A „párbajozók” egymás felé ugranak, dobbantanak: kő=pipában, sarokra koppantott láb, papír=teletalpas dobbantás, olló=terpeszbe ugrás. Egy párbaj után egy másik párt kell keresni, azzal is megmérkőzni, majd tovább állni. A győzelmek számát is jelezzük a „váll-lapjunkon”. A vállra fektetik a játékosok egy győzelem utam a mutató ujjukat, így válnak tizedessé, kettő után már a középsőt is, így már századosok lesznek, harmadik győzelem után a gyűrűs ujjukat is felfektetik a vállukra, hogy ezredessé váljanak. A negyedik győzelem után tábornokok lesznek, és csákót formáznak a fejükön két kezükkel. Tisztelet jár az ellenfélnek! Ha azonos rangú ellenfél találkozik, csak fejet biccentenek, ha magasabb rangúval találkozunk, tisztelgünk, a kapitány előtt mélyen meghajolunk. Ha a kapitány, kapitányként is győzött a párbajban, ő lett a győztes, tábornokká lépett elő.
  18. A játék lezárása: Az első tábornoki rang megszületéséig tart a játék, akkor mindenki meghajol a győztes előtt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A pörgős, konfliktusmentes játék ad igazi élményt. Ha szükséges "döntőbíróként" segítségül hívhatják a játékvezetőt a kisebb gyerekek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekek a második napon azt találták ki, hogy járjon előnnyel a magasabb rang, így, ha egy magasabb és alacsonyabb rangú párbajozott, és a magasabb rangú vesztett, kérhetett új játékot. Csapatversennyé, taktikai játékká alakítható: öt fős csapatok minden tagja megküzd a másik csapat minden tagjával, aki veszít az leguggol, nem veszíti el addig megszerzett rangját,de nem játszhat tovább amíg fel nem szabadítja egy csapattársa, aki ennek fejében lemond arról, hogy a ranglistán előrébb lépjen. Akkor van vége a játéknak amikor megszületik az első tábornok, ám az a csapat győz, ahol több magasrendű katona végez. (Pontozhatóak a rangok: 10,100,1000,5000, 10000)
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hegedűsné Tóth Zsuzsanna, (htoth.zsuzsanna@gmail.com)