JÁTÉKRA FEL!

Hegedűsné Szabadka Ivett: Székről székre

  1. A játék neve, címe: Székről székre
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségfejlesztés, figyelem és ügyesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás a balesetveszélyre. Óvatosan ülj a székre v. a társad ölébe!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Magyar kártya.
  12. Technikai igény: Székek a résztvevőknek.
  13. Az előkészítés feladatai: A résztvevőkkel átrendezzük a termet. A székeket kör alakba helyezzük. A magyar kártyát a játékvezető előveszi.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Esős napokon benti, energetizáló játék. Vidám légkört szeretnék varázsolni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A székről székre játékkal fogunk megismerkedni. Mindenki fogjon egy széket, és helyezzük el azokat kör alakban! Foglalj helyet és jegyezd meg hol ülsz! Mindenki látotott már magyar kártyát? Beszéljük meg a kártya színeit, formáit( zöld levél, piros szív, makk, tökk).Rövid gyakorlás a jó felismeréshez. Mindenkit elvarázsolt a gonosz varázsló. Úgy tudtok visszaváltozni, ha a Varázs-tavat megkerülitek 1x. A tó a kör közepe lesz. A székek a kövek. Aki először visszaérkezik, az változik visza leghamarabb, az lesz a győztes.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki válasszon egy széket a körben, és jegyezze meg hol ül! A magyar kártyából mindenki húzzon egy lapot! Jegyezzétek meg milyen lapot húztatok! Lehet ez piros szív, vagy zöld levél, makk v. tök. Gyakoroljuk a felismerést. A kártyalapokat most összeszedem. Folyamatosan húzi fogok a kártyalapokból. Amikor a te kártyádat húztam ki, te egyet jobbra ülsz a széken. Csak az mozdulhat el a székéről, akinek ilyen kártyája volt. Vigyázzatok egymásra, mert lehet, hogy másik gyerek ölébe kell majd ülnöd! Az lesz a győztes, aki leghamarabb kerül vissza a székére. Amikor több gyerek ül egy széken, úgy tudod jelezni a társadnak hogy álljon fel mert tovább kell haladnod, hogy megfogod mindkét vállát.
  18. A játék lezárása: A szerencse segítette a leggyorsabbakat. A játék akkor fog végetérni, míg az utolsó gyerek is visszaváltozik. Együttes erővel már legyőzhető a gonosz varázsló.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ügyesek voltatok, betartottátok a szabályokat! Óvatosan ültetek a székekre és vigyáztatok a társaitok testi épségére!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A magyar kártya helyettesíthető színes lapokkal is. A keretmesét a korcsoporthoz igazítom.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A balesetveszélyre felhívom a figyelmet többször is játék közben. A mókás helyzetek miatt nagyobb hangzavar lehet, csitítani kell a résztvevőket, mert nem hallják majd milyen lap következik.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hegedűsné Szabadka Ivett