JÁTÉKRA FEL!

Hegedűs Edit: Kacsintós

  1. A játék neve, címe: Kacsintós
  2. A játék pedagógiai célja: figyelemfejlesztés, ügyesség fejlesztése, közösségépítés, szórakozás, öröm
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a székek kellő távolságban legyenek egymástól
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: a résztvevők felének megfelelő számú+1 szék
  12. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai igényre.
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket egy kör mentén elhelyezni és a gyerekeket párba állítani. A pár egyik tagja a széken ül, a másik a szék mögött áll. Az a játékos, akinek nincs párja, az üres szék mögött áll.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székeket elhelyezni és a párokat kialakítani.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : A játékosok elhelyezkednek a székeken és a székek mögött, meghallgatják a játékszabályokat, majd egy próbajáték következik, hogy a játékvezető lássa, mindenki megértette a szabályokat!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok párban állnak, egy játékosnak nincs párja, ő fogja kezdeni a játékot. A párok egyik tagja a széken ül, a másik a szék mögött áll. A pár nélküli játékos az ülő játékosok közül az egyikre rákacsint, aki elhagyja a székét és a pár nélküli játékoshoz megy, aki a szék mögé áll. Aki az előbb kacsintott, az most leül a székre. Ha a kacsintást észrevette a játékos mögött álló résztvevő, akkor a két vállát megérintve jelzi, hogy nem engedi át a pár nélküli játékosnak a széken ülőt.
  18. A játék lezárása: Az adott időintervallum leteltekor megbeszéljük, hogy melyik játékospár nem hagyta el a helyét a játék kezdete óta. Ők a nyertesek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : megdicsérem a játékosokat, megköszönöm, hogy játszottak és megkérdezem, ki, hogyan érezte magát játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékosok nem ülnek a székeken, hanem állnak mindannyian.
  21. A játékvezető speciális feladatai: : Pontosan előkészíteni a helyszínt, kellékeket és a játékszabályok ismertetése után próbajátékot tartani.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékosok nagyon élvezték. Több évfolyamú, vegyes osztályok is nagy örömmel játszottak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hegedűs Edit