JÁTÉKRA FEL!

Havasiné Dudics Mónika: „Pityu utazik”

  1. A játék neve, címe: „Pityu utazik”
  2. A játék pedagógiai célja: A szóbeli kifejező képesség fejlesztése Memóriafejlesztés
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanterem átrendezése
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Plüssállat
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Terem átrendezése, ha belső térben zajlik a játék.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A plüssfigura nevének közös kiválasztása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet a következő: Pityu papagáj utazásra indul, ezért egy elképzelt bőröndbe az utazáshoz szükséges tárgyakat kell bepakolnia.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az első játékos elmondja, hogy bepakolja Pityu a bőröndbe a térképet, majd 1. játékos valakinek odadobja Pityut, (Pityu repül), a 2. játékos elismétli, hogy Pityu bepakolta a bőröndbe a térképet, majd hozzáteszi a következőt pl. sálat, Pityu a 3. játékoshoz „repül. Minden játékos elismétli az előző tárgyakat és egy újjal kiegészítve a felsorolást. Pityu az összes gyerek között végigjár. Ha valaki nem tudja elismételni, akkor fél lábra áll, ha ismét ront, kiáll a körből. Ügyesebb játékosok esetén azt is el lehet ismételni, hogy ki milyen tárgyat rakott be Pityu bőröndjébe.
  18. A játék lezárása: A győztes az lesz, aki utolsókén marad a körben. A játék során egy játékoshoz több alkalommal is eljuthat Pityu.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A feladat nehezítése akkor, ha ez a korosztálynak megfelelő – fontos, hogy senki ne érezze magát rosszul, ha kiesik a játékból. Az egész játék során a legfontosabb, minden játékos jól érezze magát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kerettörténet módosítása: Valamilyen pl. gyűjteményre, vásárlásra is alkalmazhatjuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos követni az egyre hosszabb felsorolást, mert csak így dönthetjük el annak helyességét.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Havasiné Dudics Mónika