JÁTÉKRA FEL!

Hatvani Andrea: Légycsapó

  1. A játék neve, címe: Légycsapó
  2. A játék pedagógiai célja: A tanult német szavak ismétlése, gyakorlása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a résztvevők figyelmét, hogy amikor végeztek a táblánál, merre haladjanak tovább, nehogy összeütközzenek.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Tábla, szócédulák, filctoll, gyurmaragacs (amivel a cédulákat a táblához rögzítem).
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Elkészítem a szócédulákat. Kétféle színű papírra dolgozom. Pl. fehér lapokra vastag filccel felírom az idegen nyelvű szavakat, ugyanezeket a szavakat felírom pl. narancssárga színű papírokra is. A teremben felszabadítom a tábla előtti helyet (legyen tér a mozgáshoz).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a teremben hátrahúzni a padokat, hogy legyen hely.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetem a játékszabályokat, kétfelé osztom a társaságot: fehér csapat/narancs csapat (pl. lányok-fiúk ellen, minden második jobbra, a többi gyerek balra…stb.) A táblára felragasztottam a cédulákat, a tábla bal felére a fehéreket, jobbra a narancssárgákat (ugyanazok a német szavak vannak mindkét térfélen.) A két csapat tagjai felsorakoznak a tábla előtt a térfelükön.
  17. A játék menete, játékszabályok: Hangosan kimondom a táblán lévő szavak egyikének magyar jelentését. Az első páros tagjai – ha tudják a német szót – rácsapnak a tenyerükkel a táblán a megfelelő szóra.(Mintha egy légyre csapnának rá, innen a Légycsapó elnevezés.) Aki gyorsabb, az nyer, ő már végzett is a játékkörben. Helyére a következő csapattag lép. A vesztes nem szállhat ki, a csapatában a sor végére kell állni és majd amikor újra sorra kerül, megint próbálkozhat. Ha valaki rossz szóra üt, akkor is a sor végére áll. Az a csapat nyer, amelyiknek a tagjai hamarabb elfogynak, azaz jobban tudták a szavakat. Akár több fordulót is lehet játszani és egy idő után garantáltan fogják tudni a táblán lévő szavak jelentését, hiszen játék közben folyamatosan figyelik a többieket és a szavakat.
  18. A játék lezárása: Kihirdetem a győztes csapatot (és általában közkívánatra játszunk még egyet).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat tagjait német tantárgyból megjutalmazom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem csak csapatversenyben, hanem párokban is szoktuk játszani. Ilyenkor két gyerek verseng egymással, több körben. Aki több szót tud, az nyer. A nyertesek egymással is versengenek,a végén abszolút győztest is tudunk hirdetni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érthetően, hangosan kell a szavakat ejteni, hogy az esetleges szurkolói zajon keresztül is meghallják a résztvevők a hangomat. A szememmel előre meg kell keresnem a megoldást mindkét térfélen, hogy csak arra kelljen koncentrálnom, ki a gyorsabb. Ha gyengébb tanuló kerül sorra, igyekszem könnyebb szót választani.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hatvani Andrea