„Az alábbi játék egy indián tematikájú nyári tábor egyik játéka lehet. Utazzunk el az indián törzsek izgalmas világába, a pár száz évvel ezelőtti Észak-Amerikába! Szeretnél beépülni az indián harcosok közé, ehhez azonban pontosan ismerned kell a szokásaikat és követni a törzsfőnök utasításait. Az a nagy kérdés, ki lehet a törzsfőnök, hisz egy ünnepi alkalomba csöppenünk, az indiánok ülnek a tűz körül, díszes ruhában, fejdísszel, arcuk erősen és persze színesen kifestve. Nehéz megmondani, ki a vezetőjük. Mielőtt leülünk a tűzhöz az első játékra, kijelöljük a törzsfőnököt egy titkos módszerrel. Lehet kártyalapokat is használni, én legszívesebben, hogy autentikus legyen, apró köveket használnék. Annyi lapos kis kő kell, ahány játékosunk van. Egyetlen egy legyen, amin valamilyen kép látható, mondjuk festünk rá. Aki azt kihúzza, ő lesz a törzsfőnök, persze ezt titokban kell tartania a többiek előtt. A törzsfőnök kacsintani fog a harcosokra, akik éberen és csendben figyelnek, ki szólítja meg őket, ezen az egyedi módon. Ha gyanússá válik valamelyik játékos jelezned kell, mondjuk kézfeltartással. Soha ne kiabáld be a tippedet, várj a játékvezető felszólítására! Egyébként meg kell várnod még másik két társadat, csak akkor mutathatsz a lehetséges törzsfőnökre, ha már hárman is gyanakodtok, hogy ki lehet az. Ha ugyanarra az indiánra mutattok, ő kiesik a játékból, akkor is, ha nem ő a törzsfőnök. Akire rákacsint a törzsfőnök az mindenképp kieső indián lesz, mintha eltalálta volna egy nyílvessző. Akkor ér véget a játékunk, ha már csak a törzsfőnök és három indián van a játékban. „
Hatos Orsolya
Célcsoport: 10-14