A játék neve, címe: Bummm! Cowboy; Piff-paff
A játék pedagógiai célja: gyors reflex fejlesztése, csapat összekovácsolása, elemi számolás gyakorlása, idegennyelv – szavak tanulása, magyar nyelv fejlesztése
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: a terem megfelelő kialakítása, udvaron biztos hely kialakítása, tereprendezés
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: tantárgytól függő, de nem szükséges.
Technikai igény: nincs
Az előkészítés feladatai: helyszín kijelölése, kör alakítása, szabályok tisztázása, játékvezető kijelölése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: játékvezető kijelölése akár játékos formában – színkártyák használata, Bomba! játék
A játék megnyitása, nyitánya: Ma egy gyorsasági játékot játszunk! A szókincsünket fogjuk fejleszteni, bővíteni.
A játék menete, játékszabályok:A játékvezető a kör közepére áll (először én). A játékvezető hirtelen rálő valakire (piff), aki leguggol és két szomszédja egymásra lő(paff). Aki előbb lő az győz, a másik játékos kiesik. Döntetlen esetén a játék megy tovább. Az utolsó két játékos párbajozni fog egymással. 5 méterre egymástól háttal egymásnak tapsra egymásra lőnek. A gyorsabb lövő lesz a győztes.
A játék lezárása: Cowboy kinevezése
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék szeretete, jókedv. Nem szoktam tárgyakkal jutalmazni, mert elsősorban nem a győzelem és az érem a fontos, hanem az, hogy együtt vagyunk és nevetünk miközben fejlesztem a tanulási feladatkört.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék ugyanúgy kezdődik, viszont a két szomszéd közül, aki később „paffol”, ő lesz a kör közepén. Ha már kétszer a kör közepébe kerül, akkor kiseik a játékból.
A játékvezető speciális feladatai: a játékvezető elsősorban megfigyelő, ha szükséges beavatkozik.
Egyéb/megjegyzés: Nagyon jókat nevettünk, érdekes és vicces megoldások születtek.
A játékot lejegyezte: Harthné Kiss Valéria