JÁTÉKRA FEL!

Harkainé Drahota-Szabó Barbara: Képeslap puzzle

  1. A játék neve, címe: Képeslap puzzle
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők együttműködése verbális és non-verbális módon.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Semmilyen biztonsági intézkedéseket nem kell tenni ebben a játékban.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek, asztalok, borítékok, képeslapok, papírlapok, olló, ragasztó, stopperóra
  12. Technikai igény: minden játékosnak legyen széke és minden csapatnak egy-egy asztala
  13. Az előkészítés feladatai: A játék megkezdése előtt, a játékvezetőnek a kiválasztott képeslapok hátuljára papírlapot kell ragasztani azért, hogy ne lehessen őket megkülönböztetni, majd maximum 5-7 darabra szétvágni. Ez attól függ, mennyire szeretnénk nehézzé tenni a játékot. A helyszínt berendezni asztalokkal és székekkel a résztvevő játékosok száma szerint.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szabad előzetesen bevonni a résztvevőket a játék előkészítésébe!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezetőnek közel egyformán kell elosztani a résztvevőket max. 5 fős csapatokra. El kell mondani a játék szabályát és felhívni a játékosok figyelmét arra, hogy pontosan kövessék az utasításait, mert csak így lesz hatékony ez a játék. A csapatok elfoglalják a helyüket úgy, hogy a számukra kijelölt asztalhoz mindannyian kényelmesen hozzáférjenek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok megkapják a borítékokat, melyekben az összevágott képeslapok találhatók. Minden borítékban különböző képeslapok vannak, viszont a témája mindnek ugyanaz. Pl. karácsony, húsvét, városok, állatok stb. Mindig annyi összevágott képeslap van egy-egy borítékban, ahány fős egy csapat. A játékvezető megkéri őket, hogy borítsák ki a puzzle-ket az asztalra és minél gyorsabban ábrával lefelé fordítsák azokat. (Ez még nem a játék része.) Ezután ismerteti a játékszabályokat: 1. Mindenkinek ki kell rakni egy-egy képeslapot maga elé. 2. Egyszerre csak egy puzzle-t húzhat fel a kupacból. 3. Csak akkor húzhatja a következőt, ha a kezében lévő darabot vagy magánál vagy a többi játékostársánál lerakta. 4. A játék során a kommunikáció engedélyezett, megbeszélhetik melyik darab hová való. 5. Az a csapat győz, aki a leghamarabb kirakja az összes képeslapot. A verseny 3-2-1 visszaszámlálással indul és a játékvezető elindítja a stoppert.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden képeslap kirakásra került, ekkor a játékvezető eredményt hirdethet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén fontos a résztvevők véleménye. A következő kérdésekre kell választ kapnunk: 1. Mennyire segítette őket az, hogy beszélhettek a játék közben? Vagy ez esetleg zűrzavart okozott? 2. Mennyire befolyásolta őket az, hogy időre ment a játék? Emiatt esetleg jobban kapkodtak?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mivel a játék pedagógiai célja az együttműködés illetve a kommunikáció, a játék továbbfejleszthető. Második fordulót is tehetnek a csapatok ugyanazokkal a leírt szabályokkal kivéve a 4. pontot. Ebben a fordulóban TILOS bármiféle kommunikáció! Ha szeretnénk még tovább játszhatjuk és variálhatjuk a játékot úgy, hogy a harmadik fordulóban felcserélhetjük a csapatok képeslapjait, hogy ne legyen annyira ismert már vagy akár plusz egy képeslapot adunk minden csapatnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nem csak a játékosok megfigyelése, de a stopperóra kezelése is fontos feladat a játékvezetőnek.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Harkainé Drahota-Szabó Barbara