JÁTÉKRA FEL!

Harasztia Lilla: Kiránduljunk!

  1. A játék neve, címe: Kiránduljunk!
  2. A játék pedagógiai célja: Testi nevelés, nagymozgások fejlesztése, egyensúlyérzék fejlesztés; belső kép alakítása a képzelettel; vidám hangulat megteremtése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő hely kialakítása, fokozott figyelem, jelenlét a balesetveszélyes helyszínnél
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: padok, lépegetők (műanyag talpak), bordásfal, szivacs, asztal
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az óvodai csoportszobában felkeltem az érdeklődést azzal, hogy megbeszélem a gyerekekkel, hogy valami meglepetés vár ránk a tornateremben. Ehhez az kell, hogy csendben sorakozzunk, és olyan halkan menjünk végig, hogy senki meg ne hallja.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Beértünk a tornaterembe, az előkészített eszközök motiválják a gyerekeket. Becsukjuk a szemünket, egy képzeletbeli erdőbe kalauzolom őket. Mindenki elképzeli a saját erdejét. Süt a nap/viharos az idő/szél van stb. Az erdő gonosz boszorkája akadályokat tett elénk,amiken szükséges keresztül mennünk, hogy elérjünk a verőfényes napsütéses szakaszra, ahol megszabadulhatunk a boszorka fogsága alól, szaladhatunk bátran. Kinyitjuk a szemünket. Akadályok: 1,2.: Ezüsthíd, aranyhíd 3.: Mocsár 4.: Hegy 5.: Domb 6.: Alagút
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Padon végighaladni oldalsó középtartással 2. Felfordított padon végig haladni oldalsó középtartással 3. A lépegetőkön úgy kell végighaladni, hogy a talajra ne érjen a láb. Ha mégis így történik, a krokodil megharapja a bokákat. 4. Bordásfalra felmászni, egészen a tetejéig, hátranézni 5. Lemászni a bordásfalról, szivacson hossztengely körüli gurulás 6. Asztalok alatt átbújás négykézláb Kétszer végighaladhat mindneki a pályán, aki végzett külön feladatokat kaphat csoportosan pl.: ugorj nyújtott karral 10-szer Teremrendezés közösen, közben elmondhatja aki szeretné, hogy mit látott a hegytetőről, milyen élmény volt a hídon haladni, a mocsár félelmetes volt e stb.
  18. A játék lezárása: Ahogy a termet vissza rendeztük, szabadon szaladhat mindneki, kieresztheti felszabadultan a hangját, majd hátra fekszik mindenki a réten, napozhat, becsukhatja a szemét, megpihenhet. Légzőgyakorlatozunk, sorban állunk, vissza megyünk a csoport szobába.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli jutalmazást alkalmazok, dicsérem a gyerekeket, meghallgatom a mondanivalójukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 24-en vettünk részt a játékban, bizonytalan voltam abban, hogy megfelelő játékot találtam-e ki, túl sok várakoztatás volt-e, ha igen, akkor azt még hogyan kellett volna kiküszöbölnöm.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A kisebb korosztálynál (mivel vegyes csoport) több segítséget nyújtok, a nagyobbaknál szóbeli segítséget alkalmazok.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Harasztia Lilla