JÁTÉKRA FEL!

Harangozó Lászlóné Edit: Számfogó

  1. A játék neve, címe: Számfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Számok bontásának gyakorlása, mélyítése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívása arra, hogy ügyeljenek egymásra futás közben és társaik elkapásakor.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Bóják vagy padok vagy kötelek a játékterület kijelölésére.
  12. Technikai igény: Semmilyen technikai igényre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: Olyan terep kiválasztása, ahol a futást nem akadályozza semmi, a terep egyenletes. Játékterület kijelölése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kiszámolók gyűjtése, tanulása a fogó kiválasztásához. (Ez plusz feladat, plusz időt igényel.)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabály ismertetése, fogó kiválasztása, bontott szám megnevezése, pl.10.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok szétszóródnak a kijelölt területen. A fogó feladata, hogy megfogjon valakit. A játékosok úgy szerezhetnek védelmet a fogó ellen, ha az adott szám bontását mondják, akkor a fogó nem foghatja meg őket. Másik játékost kell elkapnia. Ha hamarabb megfogja a fogó a játékost, mielőtt kimondaná az adott szám bontását, akkor ő lesz az új fogó. Ha a játékos rossz bontást mond, akkor is ő lesz a fogó.
  18. A játék lezárása: A játéknak a játékvezető vet véget a résztvevők visszajelzéseit figyelembe véve.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret, részvétel megköszönése, érdeklődés az iránt, hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle (a bontáson kívül)…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: • A bontott számokat csak összeadással vagy csak kivonással vagy mind a kettővel fejezzék ki. • A fogó állandó marad, aki nem jó bontást mondott vagy akit megfogott a fogó, az kiesett. A játék addig tart, míg elfogynak a játékosok.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Harangozó Lászlóné Edit