JÁTÉKRA FEL!

Hanzel Gabriella: Csak az igazat mondd!

  1. A játék neve, címe: Csak az igazat mondd!
  2. A játék pedagógiai célja: Verbális kommunikáció fejlesztése, érzelmekről nyíltan beszélni,önfegyelem fejlesztése, mások mondandójának tiszteletben tartása,reális értékítélet alkotása, empátia kialakítása
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: szőnyeg, labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játékvezető érzelmekre, élményekre irányuló mondatokat, kérdéseket ír össze, illetve tesz fel
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: minden részt vevőt bevonok a játékban, mindenkire sor kerül
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körben állunk a szőnyegen, én, mint játékvezető elmagyarázom a játék menetét, ellenőrzöm, hogy megértették- e résztvevők
  17. A játék menete, játékszabályok: Leülünk körben a szőnyegre,és én gurítom egy tanuló felé a labdát. Aki elkapja, válaszolnia kell, illetve ki kell egészítenie azokat a hiányos mondatokat, amelyeket én teszek fel. ezek a mondatok, mindig valamilyen érzelmekre irányulnak. Például: Nagyon dühös lettem, mert… vagy: Féltem , mert… stb. Az érintett gyermek felidéz egy élményt, és elmeséli azt. ezután nekünk kell eldöntenünk, hogy szerintünk igazat mondott-e. Ha igen, tovább guríthatja a labdát egy másik társának aki egy új hiányos mondatot kap, egészen addig amíg mindenki sorra nem kerül.
  18. A játék lezárása: Az utolsó körben a gyerekek maguktól is kérdezhetnek egymástól. A végén megbeszéljük kinek mi okozott nehézséget, amikor fel kellett idézniük egy-egy élményt, érzelmet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóban megbeszéljük, mely történeteket találtuk a legérdekesebbnek, vagy drámaibbnak, és kik voltak a legbátrabbak, legőszintébbek a "feladat " teljesítésekor.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot, igaz volt két tanuló aki bizonyos értelmekről nem volt hajlandó megnyílni. Sok érdekes dolog derült ki egymásról, amelyek normál, hétköznapi helyzetekben nem vetődtek volna fel. Komplex fejlesztést adott a szókincs bővítésére, az érthető, nyelvtanilag korrekt kifejezésmód használatára, a türelem gyakorlására, a kooperációra, verbális kommunikáció fejlesztésére, egymás mondandójának tiszteletben tartására, érzelmi árnyalatok megkülönböztetésére, az empátia, elfogadás megértésére.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hanzel Gabriella, (h.gabocza@freemail.hu)