JÁTÉKRA FEL!

Hanny Zoltán: Robin Hood

  1. A játék neve, címe: Robin Hood
  2. A játék pedagógiai célja: Energetizálás, bemelegítés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Folyosó berendezése, a terület kijelölése, bíró és tolvajok helyzetének meghatározása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A gyerekek által hozott saját tárgyak, melyek zsebben elférnek
  12. Technikai igény: Nincs, ill. a terület kijelöléséhez filc
  13. Az előkészítés feladatai: A terület kijelölése, 5-nél több játékos esetén csoportosztás bináris módszerrel (1,2,1,2)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek hozzák a tárgyakat, mivel ismerik egymást és sokat játszottunk, már fél mozdulatokból is ismerjük egymást.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet- a gonosz bíró a szegény néptől igazságtalanul begyűjtötte személyes vagyontárgyaikat, amit vissza kell szerezniük észrevétlenül és visszaadni jogos tulajdonosának.
  17. A játék menete, játékszabályok: A bíró (1 fő) háttal áll a piros vonal mögött. A tolvajok (4 fő) tőle 4 méterre szintén a filccel megrajzolt kék vonal mögött helyezkednek el. A tőlük elorzott tárgyak a 4×2 méteres sávon belül szabálytalan rendben a földön hevernek. Feladat a tárgyak visszaszerzése, teljes csendben, észrevétlenül, hogy a bíró meg ne hallja, lássa. A bíró saját belső indíttatásból néha megfordul, akit mozogni lát visszaküldi a kék vonal mögé. Több mint 5 játékos esetén két csoport játssza. Lehetőség van a bíró szerep váltására is.
  18. A játék lezárása: Közös beszélgetés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Csoportfoglalkozás keretein belül, a szerepek minőségének jellemzése. A nevelőtanár szerepének átérzése. Lopás esetén több megoldási lehetőség, aspektus, lélektan megbeszélése (távolítás!, konkretizálás kerülése).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagykörben-kinn a bíró(k), bent a tolvajok.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelem, a döntőbíró szerepét a gyerekek vállalják (mozgott-e?)
  22. Egyéb/megjegyzés: Új játék (számomra), kiderül tényleg összeszokott-e a csapat és nem lesz-e túl fáradt. Este 19-20 óra között tudjuk játszani, ha nem túl lelkesek egy székfoglalót, óriáskígyóst(csomózós) is játszunk előtte.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hanny Zoltán