JÁTÉKRA FEL!

Hammerné Pető Martina: Közös mese szerencse szavakkal

  1. A játék neve, címe: Közös mese szerencse szavakkal
  2. A játék pedagógiai célja: Csoportkohézió növelése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Fejenként 1db íróeszköz és papírcetli; a csoportvezetőnek lap és rongylabda
  12. Technikai igény: Szék, ha nem a földön szeretnénk ülni.
  13. Az előkészítés feladatai: Termet előkészíteni a körbeüléshez
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a teremrendezésben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közös élményben lesz részünk. Játszunk! Az első feladat, hogy bármilyen szót írj le a kapott cetlidre, majd kettéhajtva dobd be középre! Ezután jöhet a kerettörténet: Meseország gyermekei minden nap új mesét szeretnének, ezért a király egy mesegyárat hozott létre. A mesegyár azonban a mai napon karbantartás miatt zárva van. A gyerekek nem maradhatnak mese nélkül. A mi feladatunk, hogy létrehozzunk egyet közösen.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. A középre bedobott cetlik közül, hármat kiválasztanak. Kiszámoló segítségével (Pl.: Ecc-pecc) 3 tanuló 3 cetlit kinyit, felolvassa a rajta lévő szót, és középen hagyja. Ezeknek a szavaknak a felhasználásával kell létrehozniuk a mesét. A csoportvezető kezdi: „Hol volt, hol nem volt…”, majd a kezében lévő rongylabdát átdobja valakinek tetszőlegesen, s annak folytatnia kell. Mindenki azt és annyit mond, amit és amennyit akar, de természetesen bele kell szőni a kihúzott szavakat és a megkezdett mesét kell folytatnia. Addig szövik a rongylabda dobálásával a mesét, amíg szeretnék, de a három szónak benne kell lenni. Mindenkinek figyelnie kell, mert sosem tudhatja, hogy neki mikor dobják. Nincs megkötve, hogy 1 tanulónak hányszor dobják a labdát a játék folyamán. Akár többször is lehet. A csoportvezető dob először, de neki már nem dobhatják, mert az lesz a feladata, hogy leírja a születő mesét. Nem kötelező leírni, de célszerű, mert újra olvasva a végén közösen szavazzák meg a mese címét. Ha kész a mese, és a cím is megvan, akkor érdemes megbeszélni, hogy ki milyennek látja, ki hogyan módosított volna rajta. Kinek mit jelent a közös alkotás.
  18. A játék lezárása: Kerettörténet befejezése: Meseország gyermekei nagyon hálásak voltak, hogy nem maradtak ma mese nélkül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a kreativitásukat, aktivitásukat, s másnap kinyomtatva megkaphatják a közös meséjüket!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet, hogy legközelebb nem írnék, hogy lendületesebb legyen a játék, esetleg hangfelvételt lehetne indítani és azt visszahallgatni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Gyorsírás:-)
  22. Egyéb/megjegyzés: 14 éves 8. osztályos gyerekekkel játszottam el a Közös mese szerencse szavakkal című játékot. Többségében lányok vettek részt benne, ami a fotón is látszik. Szeretném megosztani a mesénket. A három szó: virág, csiga, klasszikus zene A végén adott cím: Klasszikus tragédia Hol volt, hol nem volt, élt egy csiga, aki háza takarításának felénél tartott. Kinézett az ablakon és meglátott egy szomorú virágot. A csiga beindított egy klasszikus zenét, amit a virág nagyon nagyra értékelt, és egyre jobb kedve lett tőle. A virág odasétált a csigához, bement hozzá, és együtt takarítottak tovább. Miközben takarítottak, klasszikus zenére táncoltak. Miután végeztek a takarítással, a csiga meghívta egy kávéra a virágot és Liszt: La Campanella-t hallgattak. Tudni kell, hogy a virágoknál a zene függőséget okoz, úgy hat rájuk, mint a drog. A virág annyira beleőrült a zenébe, hogy lassan fonnyadni kezdett. A csiga a szerelem rózsaszín ködétől ezt nem látta és még hangosabbra állította a muzsikát. A növény elfonnyadt és a csiga a virág fonnyadt teste fölött gyászkönnyeket hullatott, miközben klasszikus zenét hallgatott szerelme emlékére. 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hammerné Pető Martina