JÁTÉKRA FEL!

Hamdiné Benedek Eszter: Hullámjáték

  1. A játék neve, címe: Hullámjáték
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, gyorsaság, reakcióidő, reflexek fejlesztése, irányok (jobb és bal) gyakorlása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a gyerekek figyelmét arra, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: Székek: eggyel kevesebb, mint ahány játékos részt vesz a játékban.
  13. Az előkészítés feladatai: Hely kialakítása köralkotáshoz, székek körbe helyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székek rendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy gyerek kivételével (aki a kör közepén áll) mindenki keres magának egy széket, és ráül. Elmondom a kerettörténetet: „Egy Föld körüli utazáson vesztek részt, ahol hirtelen hatalmas szélvihar kerekedik. A kapitány a hajó közepéről figyelmezteti az utasokat, hogy merről jönnek a hullámok.”
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egymás mellé helyezett székeken ülnek kör alakban. A székek egymástól kb. 30 cm távolságra vannak. Középen áll a „kapitány”, aki a játékot irányítja. „Hullám jobbról!”- kiáltja, és erre mindenkinek egy székkel balra kell ülnie. „Hullám balról!”- figyelmeztetésre mindenkinek egy székkel jobbra kell ülnie. Ha azt mondja, „Dagály!”,- összevissza kell helyet cserélni. Az utasítások gyorsan egymás után hangozzanak el. Lehet ismételgetni. Közben a kapitány éberen figyel, és ha egy üres széket talál, akkor nyomban leül. Akinek nem jut hely, az lesz a következő kapitány.
  18. A játék lezárása: Kb. 10-12 kapitányváltás után a játékvezető jelzi a játék végét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megkérdezi, hogyan érezték magukat játék közben. Megdicséri a gyerekeket, a sportszerűségüket, és hogy vigyáztak egymás testi épségére.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az „Apály!” felkiáltásra mindenkinek csöndben, mozdulatlanul kell állnia. Akit először észrevesz a „kapitány”, hogy nem így tesz, helyet cserél vele.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Játék közben ügyelni kell arra, hogy ne borítsák fel a székeket. A fokozatosság lényeges ebben a játékban. Először úgy érdemes kipróbálni, hogy csak a „Hullám jobbról!” és a „Hullám balról!” utasítások hangozzanak el. Amikor már a jobb és bal oldal automatikussá válik, utána célszerű beletenni a „Dagály!” felkiáltást.
  22. Egyéb/megjegyzés: Néhány gyereknél nehezen alakul ki a jobb – bal irányok megkülönböztetése. Ezt a játékot nagyon szeretik a gyerekek, és közben észre sem veszik, hogy megtanulják az irányokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hamdiné Benedek Eszter