JÁTÉKRA FEL!

Halmai Ágnes: Hettyen Pitty

  1. A játék neve, címe: Hettyen Pitty
  2. A játék pedagógiai célja: az osztályba év közben érkező új tanuló segítése a beilleszkedésben, oldódásban, nevek megtanulásában
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: fizikailag kevés a baleseti tényező, ellenben az osztályon belüli ellentétek felszínre jöhetnek, egymásnak kevésbé rokonszenves egyének kellemetlen megjegyzéseket tehetnek, fintoroghatnak, ami sértő lehet. Ezt igyekezni kell (a csoportot ismerve) elkerülni, illetve későbbre elraktározni az ismeretet.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db szék 1 db kendő (szem bekötésre)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: a teremben lévő tárgyak eltávolításával a játéktér kialakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a gyerekek segítenek játéktér kialakításában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy új tanuló érkezett az osztályba a mai napon. Már biztosan beszélgettetek vele néhány szót, de szeretnénk neki segíteni, hogy a neveiteket minél hamarabb meg tudja jegyezni. 4 játékot fogunk ma játszani (1. Bemutatkozó kör – név + mozdulat; 2. Fejérintő – próbáljuk elkerülni, hogy a fogó megérintse a fejünket az által, hogy valaki másnak a nevét mondjuk ki; 3. Csoportosulós – zenére tánc és kavarodás, a zene leállásakor annyi fős csoport alkotása, ahányat mutatok a kezemmel, majd egy adott téma/kérdés megbeszélése; Hettyen Pitty)
  17. A játék menete, játékszabályok: Ehhez a játékhoz egy székre és egy kendőre van szükségünk. Valaki le fog ülni a székre, és bekötöm a szemét. Ezután a többiek helyet cserélnek, majd én kiválasztok valakit, aki beleül a széken ülő ölébe. Akinek be van kötve a szeme, az csak az ölében ülő vállát foghatja meg, illetve felteheti azt a kérdést, hogy: Hettyen? Mire a másik így válaszol: Pittyen. Három lehetőség van kitalálni, hogy ki ül az ölünkbe. Ha sikerül, az ő szemét kötöm be, ha nem, akkor választok valaki újat a körből.
  18. A játék lezárása: kb. 10 perc, de mindenképpen az után, hogy mindenki sorra került legalább az egyik szerepben.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: ha valakinek van valamilyen spontán reakciója, akkor meghallgatom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy mindenki sorra kerüljön, igyekezni mindenkit bevonni, odafigyelni arra, hogy kikből váltana ki ellenséges reakciót, ha egymás ölébe kellene ülniük.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Halmai Ágnes