JÁTÉKRA FEL!

Hajdu Zsolt Miklósné: Szoborjáték

  1. A játék neve, címe: Szoborjáték
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyelmüket összpontosítva gyorsan képesek legyenek reagálni a vizuális ingerre. Mozgáskoordináció fejlesztése a gyors megállással, egyensúlyfejlesztés a pár másodpercig tartó mozdulatlansággal.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: felhívom a játékosok figyelmét, hogy a talaj egyenetlen, vigyázzanak a futásnál
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 zsinór, teniszlabdák
  12. Technikai igény: nincs speciális technikai szükséglet
  13. Az előkészítés feladatai: Kijelölni zsinórral a kezdővonalat, a területről összeszedni a köveket, faágakat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Összeszedni a köveket, fadarabokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a kerettörténetet. „Az öreg sárkány már évszázadok óta féltékenyen őrzi az aranytojásait. Itt a lehetőség, meg lehet azokat szerezni. A sárkány már nagyon öreg, nem tud mozogni, alig hall és a látása annyira meggyengült, hogy csak a mozgást veszi észre…”
  17. A játék menete, játékszabályok: A kezdővonaltól egyszerre indulhattok a nektek háttal álló sárkány felé, amikor a sárkány felkiált, hogy „mehet”. Folyamatosan figyeljétek őt! Amikor felétek fordul, azonnal meg kell merevednetek, mint egy szobor. A sárkány picit nézelődik, ha mozgást észlel elzavarja a betolakodót, az illetőnek vissza kell mennie a biztonságos kezdővonalhoz, ahová már nem lát el a sárkány. Innen majd újra indulhat. Amikor a sárkány előre fordul mindenki ismét elindul felé, egészen addig, amíg újra visszanéz. A játék addig tart, amíg valaki megérinti az „aranytojást”, vagyis az egyik teniszlabdát. Aztán új sárkányt választunk, indulhat elölről a játék.
  18. A játék lezárása: A játéknak, a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve én vetek véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt és megkérdezem, hogyan érezték magukat, a mozdulatlanság közben, nehéz volt-e stb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítve lehet úgy is játszani, hogy a sárkány odamehet a szobrokhoz és próbálja őket pl. megnevettetni, hogy megmozduljanak. Nem érhet senkihez. Lehet labdák nélkül is játszani, ebben az esetben az nyer, aki odaér a sárkánnyal egy vonalba.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Olykor vita alakult ki, hogy a sárkány jól látta-e, hogy megmozdult egy játékos vagy sem. Ilyenkor meg kellett erősítenem, hogy a sárkány dönt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Hajdu Zsolt Miklósné