JÁTÉKRA FEL!

Hajdu Zoltán: 10 játékból álló sorozatot játszottunk, amelynek a címe Hajótöröttek, a keretmese alapján.

A játék neve, címe: 10 játékból álló sorozatot játszottunk, amelynek a címe Hajótöröttek, a keretmese alapján.

A játék pedagógiai célja: A pedagógiai cél a kooperáció megértése és megtapasztalása volt. Voltak játékok, amelyek a kooperáció hiányával hangsúlyozták az együttműködés fontosságát.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Oda kellett figyelni, hogy a szaladós, köteles játékoknál el ne essenek a játékosok, erre figyelmeztettem az adott helyzetekben. Mivel ezeket a szabadban játszottuk, volt tér és nem fordult elő baleset.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: A különböző játékoknak különböző eszközigénye volt. Pl. kötelek, kártyapakli, poharak, víz, kanalak, vödör, sok dobókocka, kendők, stb. Pontos leírásuk a játékleírásban az egyes játékok után.

Technikai igény: asztal és szék minden résztvevőnek az asztalnál játszható játékokhoz

Az előkészítés feladatai: Egyes játékoknál volt előkészítési feladat, pl vödörbe víz töltése, kötelek kihúzása, dobókockák, játéktábla előkészítése stb.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevőket a kerettörténettel és az egyes játékok előkészületeinek közös elvégzésével vontam be.

A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténetet bővebben elmesélem a játékleírásokban

A játék menete, játékszabályok:A játékleírásokat bővebben leírtam a játékleírásban

A játék lezárása: A játékosok rájöttek, hogy csak a csapatok és azon belül az egyének együttműködésével képesek megoldani az utolsó játékot és kilépni a játékbarlangból. Ezután a kerettörténetben már csak a boldog befejezés következett.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után egy feldolgozó körben mindenki elmondta, hogy számára mi volt a legjobb és mi volt a legnehezebb. Mi volt az, ami a leginkább meglepte, és mi volt a legtanulságosabb számára, mi az amit megjegyzett és emlékeiben/élményeiben magával visz. Megdicsértem, hogy végig odafigyeltek a játékra és egymásra meg rám is. 3 óra nem volt kis teljesítmény.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Sok esetben nincs lehetőség nagyon hosszan játszani, érdemes leszűkíteni a játékidőt kivéve pár játékot. Kicserélni is lehet játékokat újabb az együttműködést fejlesztő játékokkal.

A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan fenn kell tudni tartani a figyelmet és az újabb játékok felvezetésénél oda kell figyelni, hogy újra és újra fellángoljon a játék utáni vágy és ne laposodjon el a folyamat. Ebben sokat segített a kerettörténet.

Egyéb/megjegyzés: Az info@jatekrafel.hu email címre elküldtem a Hajótöröttek játékok leírását. Abban több mindent bővebben kifejtettem, amit itt nem tettem meg.

A játékot lejegyezte: Hajdu Zoltán