A játék neve, címe: Kalózok aranya
A játék pedagógiai célja: A résztvevőknek a játékon keresztül fejlődjön a figyelmük, gondolkodásuk, ügyességük.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játék alatt vigyázzunk az érintés erősségével. Biztosítsuk az utat a visszatérő játékostársunknak.
Résztvevők száma: 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: 10 db arany kartonból elkészített téglatest
Technikai igény: Mivel az udvaron játszható, ezért figyelünk az időjárásra, az udvar adta lehetőségek kihasználása.
Az előkészítés feladatai: Kalózhajó nevet kerestem, elkészítettem az aranyrudakat
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék levezetése előtt pár nappal megkértem a gyerekeket, hogy segítsenek nekem kalózhajó neveket keresni.
A játék megnyitása, nyitánya: Már az arany dobozok látványa sok gyerek fantáziáját beindították. Az udvarra érve rögtön a Karib tengeren voltunk. Az udvar adottsága kedvezett a két kalózhajó kialakításának. A lányok a Fekete gyöngyön, a fiúk a Fekete szakállon voltak matrózok. Cél a minél több arany rúd megszerzése, ami a tenger közepén tűnt fel mindig egyesével miután valamelyik csapat megszerezte azt.
A játék menete, játékszabályok:A gyerekek kalózokká alakultak és a fent említett hajón matrózok lettek. 1-12-ig beszámoztam mindkét hajó matrózait, akik egymással szemben felálltak, közöttük, középen volt a megszerzendő arany. Amelyik matróz meghallotta a számát behajózott( befutott) a kincshez és megpróbálta a saját hajójába bejuttatni. Ha jól figyelt az ellenfelére, ügyesen, gyorsan reagált, megszerezhette a csapatának a kincset. Amennyiben az ellenfél megérintette amíg nála volt az arany, akkor a másik csapat szerezte meg az aranyat. Ha a menekülés során érzékeli, hogy mindjárt elkapja az ellenfél, elejtheti a kincset és ekkor már nem ér ha megfogja. A játék, a cselezés, az arany megszerzése kezdődhet előről, míg be nem juttatja saját hajójába. Győz az a hajó, amelyik a legtöbb aranyat zsákmányolta.
A játék lezárása: A játék során a Fekete szakáll hajó győzött, a Fekete gyöngy rögtön visszavágót kért.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem a gyerekeket, mert figyeltek egymásra, betartották a játék szabályait és nagyon ügyes cselezések születtek, amiből tudtak tanulni a többiek is.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Később ha már jól ismerik a játékot, egyszerre 2-3 játékos is beküldhető a cél megszerzésére.
A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kellett a játékosok testi( ne üssenek nagyot a másikra) és lelki( ne szidják le, ha nem sikerült megszerezni az aranyat) biztonságát is.
Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot most játszottuk először. Olyan sikere volt, aminek nagyon örültem! , hogy a visszavágó után még vegyes csapatokat is alkotni kellett és még így is játszottak egyet.
A játékot lejegyezte: Hajagosné Kovács Diána