JÁTÉKRA FEL!

Háda Tibor: A játékom neve a kotló és a kánya.

A játék neve, címe: A játékom neve a kotló és a kánya.

A játék pedagógiai célja: A gyerekek mozgás koordinációjának a fejlesztése. A gömbérzék, valamint a finommotorika fejlesztése, a finom beidegzést kívánó synergista, és antagonista izmok mozgatásával. Az egymásra figyelés fejlesztése. A szerepek kiosztásánál olyan párokat is hozok létre, akik egyébként a mindennapi egyéb órákon nem igen segítik egymást, nem figyelnek egymásra.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Senki nem kapaszkodhat a másik emberben. A kézben tartott labdát, mint tojást ütni nem szabad.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Szükségünk lesz annyi labdára, ahány kotló szerepel a játékban.

Technikai igény: Nincs technikai igénye a játéknak.

Az előkészítés feladatai: A termet, vagy szabad teret ki kell üríteni annyira, hogy ne akadályozza a szabad mozgást semmi.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen megyünk labdát választani, tehát mindenki kiválasztja a saját tojását.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosoknak párt kell választani, vagyis választani kell a kotlónak csibét. A tanár párba rendezi a gyerekeket. Igyekszik sokféleképpen párokat kialakítani, az egyéb pedagógiai céljainak megfelelően. A gyerekek leginkább szeretnének kányák lenni, ezért többszöri kiosztással is el játsszuk majd a játékot.

A játék menete, játékszabályok:A kánya próbálja elkapni a kotló mögött lévő csibét, miközben a kotló próbálja a kányától megvédeni a csibét, és figyel arra, hogy el ne ejtse, a még ki nem kelt csibéjét, mely a kezében van labda formájában. A kánya ügyesen próbál apró, és durvább mozdulatokkal zavart kelteni a kotló mozgásában, hogy a mögötte lévő csibét meg tudja majd érinteni, ha a csibe nem tudta követni a kotló mozgását. Hiszen ekkor a csibe láthatóvá, és megérinthetővé válik a kánya számára. Ha sikerül megérinteni a csibét, akkor a következő körben a kotló játssza a kánya szerepét. Ha a kotló kiejti a tojását, akkor is ő lesz a kánya.

A játék lezárása: Addig játsszuk a játékot, míg a tanórán van rá a megtervezett időkeretben idő.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelem a diákokat, és aki ügyes csibe és kotlós volt piros pontot kap.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esetleg nem kap labdát a kotló, így egyszerűbb neki mozogni, nem kell figyelnie a tojásra.

A játékvezető speciális feladatai: Nagyon figyelni kell, hogy észrevegye a kicsi érintést is, melyet a kánya tett a csibével, hiszen ez esetben szerepcsere következik.

Egyéb/megjegyzés: Figyelni kell a kellő motiváció fenntartására, tehát nem kell a végtelenségig játszatni a feladatot, mert el fogja veszteni a lényegét, el fog laposodni a játék. A játékot itthon végeztük el, a járványhelyzet miatt. A kánya a kislányunk volt, aki a felvételt is készítette, a játék közben. Nagyon jókat nevettünk a játék során.

A játékot lejegyezte: Háda Tibor