JÁTÉKRA FEL!

Gyurics Judit: Lusta medve

  1. A játék neve, címe: Lusta medve
  2. A játék pedagógiai célja: Mivel iskola végéig együtt marad a csoport, ezért fontos a csapatépítés. Motiváció: Egy medvés témahetet terveztem, ezen belül kerül sor a játék megtanulására. A játékban önkéntes a részt vétel, de mindig szívesen vesznek részt a játékokban, mindenki szeret játszani. Kooperatív technika: az együttműködés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db mackóbáb
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki bevonható
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csoport már az óvodában is ismerte egymást, valamint első osztályban már együtt voltunk, tehát a csoport már összeszokott. Ráhangolódás után kezdhető a játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanteremből lemegyünk az iskola udvarára. Ezeket a játékokat a kooperatív játéktecnhika és pihentetésre szoktam alkalmazni. A játék kezdetén ismertesd/játszd el a kerettörténetet és mond el a játékszabályokat.: Mivel nagyon szerettek medvére vadászni / Imádják Zsujevics Zsolt Medvevadászat játékát/, a mai játékunk is medvével kapcsolatos. Mivel lassan téli álomba szenderül a medve, ezért már nagyon álmos. Mi azonban még nem szeretnénk, ha téli álomba szenderülne, ezért megpróbáljuk felébreszteni. Ehhez a következő versikét kell megtanulnunk, hiszen a medvék nagyon szeretnek versikéket hallgatni a gyerekektől. Vers megtanulása: „ALSZIK, alszik medve koma, elfelejtett enni ő ma. Minket ugyan meg nem kap, aki ügyes elszalad. Játékszabály ismertetése: Játékosok körben állnak, a kiolvasóval jelölt gyermek a kör közepére áll. Ő az álmos medve, úgy tesz, mintha aludna. A kör a vers mondása közben ritmusra megy előre. Az utolsó szó elhangzásakor a medve felugrik, és igyekszik megfogni egy gyermeket. Akit megfog, az lesz az álmos medve. A játék kellékét a szabályok ismertetése után osztottam ki mert egyébként a résztvevők figyelmének egy része arra összpontosul. Kezdődhet a játék!
  18. A játék lezárása: Szükség esetén lezáró, vagy feszültség oldó játék az energiaszint normalizálása: „körbecammogtuk” mackójárással az iskolaudvart.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ihattak egy mézzel ízesített teát. Játék közben figyeltem • játékszabályok betartatására, biztonságra (fizikaira és lelkire egyaránt!) résztvevők viselkedésére fegyelmezettek, ügyesek voltak a gyerekek. Kellően motiváltam, sikerült jó hangulatot teremtenem. Fejlődtem a kerettörténet elmesélésében, határozottságban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Fejlődési szint: Normálódás időszaka – a vihar utáni első tiszta levegő, még vannak problémák, még nem nyújtja a csoport a maximumot, de már kezd kilábalni a viharból. Problémák: Néha még nehezen tartják be az időkorlátokat, néhány kisgyermeket még figyelmeztetnem kell a szabályok pontos betartására. 10. Ismerem a csoportot, hiszen 1 éve vagyok az osztályfőnökük. Tudom, hogy kikre kell figyelnem. 11.Szociális kapcsolataikat már korábban feltérképeztem, megfigyelési szempontom, hogy mennyire fejlődött a szabálytudatuk, kooperatív játékban való képességük.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyurics Judit