A játék neve, címe: Pálmafa és az elefánt
A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül játszanak, gyors helyzetfelismerés és irányok gyakorlása.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A karok lendítésénél figyeljenek a társakra, az ütközések így elkerülhetők.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Kellékre nincs szükség a játék során.
Technikai igény: A játékhoz nincs szükség speciális technikára.
Az előkészítés feladatai: A helyszín átrendezése, hogy körben állva biztonságosan lehessen játszani
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Amennyiben szükséges a helyszín átrendezésében segíthetnek.
A játék megnyitása, nyitánya: Az állatkertben az elefánt kiszabadult a kifutóból a nyári melegben és eltévedt. A pálmafák árnyékában pihent, mire a gondozók rátaláltak.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körbe állnak. Amíg a játékszabályokat megértik a játékosok, én állok a körben. Rámutatok az egyik játékosra és azt mondom, hogy pálmafa, vagy elefánt. A kiválasztott játékosnak úgy kell reagálnia, hogy a tőle jobbra, illetve balra lévő játékossal megformázzák az elefántot vagy a pálmafát a következő képen: Elefántot meglehet formázni: Akire rámutat a középen álló, az előre nyújtja a két kezét és összezárja, ez lehet az elefánt ormánya, a mellette állók a külső karjukat felemelve, a fejüket megérintik, így az elefánt fülét formázzák meg. A pálmafa formázása: akire rámutatnak a karjait magasba emeli, ez a pálma törzse. A mellette állók a külső karjukat félkörívesen felemelik- ezek lesznek az ágak. Miután egy kört így játszottunk és mindenki érti a szabályokat, egy kiválasztott játékos áll a körbe és ő mutat valakire. A kiválasztás egyre gyorsabb kell, hogy legyen. A hármasnak azonnal meg kell formázni az elefántot vagy a pálmafát. Aki téveszt, az áll be középre.
A játék lezárása: A játéknak én vetek véget.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem a játékban részvevőket. A játékban részvevők elmondták, hogy fejlődött a figyelmük. Figyelni kellet a középen állóra és a társakra is. Kicsit nehezebb volt, mikor ketten álltak a körben, és mikor gyorsult a játék. Mindenki jól érezte magát a játék során.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet játszani úgy is, hogy a tévesztő kiesik. Akár két játékos is állhat a kör közepén, ezzel kicsit nehezebb, nagyobb koncentrációt igényel, hogy a három ember egyszerre formázza meg az elefántot, illetve a pálmafát, ugyanis két irányba kell figyelni. Más élőlény (pl. zsiráf) is megformázható.
A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályt fokozatosan célszerű ismertetni. Folyamatosan figyelni kell a fizikai biztonságra (megfelelő távolság a társak között).
A játékot lejegyezte: Gyüréné Ambrus Ilona