JÁTÉKRA FEL!

Gyurcsán Andrea: Piroska és a farkas

  1. A játék neve, címe: Piroska és a farkas
  2. A játék pedagógiai célja: Csoport, közösségi összetartozás érzésének erősítése, jó hangulat megteremtése, versenyszellem erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy figyeljenek egymásra helyváltoztatáskor, ne lökdösődjenek. A karakterek utánzásánál figyeljenek a mellettük állóra nehogy megüssék egymást.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekek bevonásával az asztalokat és a székeket elrendezzük.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szőnyegen körben ülnek a gyerekek és felidézem nekik a Piroska és a farkas meséjét. Megbeszéljük ki melyik szereplő szeretne lenni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Aki szeretne Piroska és a farkas játékot játszani álljon fel! 2 csapatkapitányt választunk és kialakítunk 2 csapatot. A csapatok egymással szemben helyezkednek el egy sorban. Gyakoroljuk a karakterek mozdulatait.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csaptok egymással szemben állnak, megbeszélik egymás között halkan melyik karaktert (szerepet) fogják eljátszani. Ha kitalálták 3-ra egyszerre mutatja egymásnak a 2 csapat. Karakterek: -Piroska: ,,Hihihi”-kezét jobbra-balra teszi, mint egy királylány -Farkas: ,,Váááááá!”- vérengző farkas utánzása -Királyfi: ,,S-s-s-s-s”- kardozás mozdulatainak utánzása Ha az egyik csapat Piroska a másik a Farkas akkor a Farkas nyer, mert a Farkas megeszi Piroskát. Ha Farkas-Királyfi, akkor a Királyfi nyer, mert ő legyőzi a Farkast. Az a csapat kap pontot, amelyik nyer. Ha Piroska-Királyfi, akkor odamegy a 2 csapat egymáshoz és megölelik a tetszőlegesen kiválasztott társukat, mert a Királyfi és Piroska szeretik egymást. Ebben az esetben mind a két csapat kap pontot. Nehezítés: + karakter a Vadász -Vadász: puska és lövés utánzása. Ha Piroska és a Vadász jön ki, akkor a Vadászok odamennek a Piroskákhoz és megsimogatják a fejüket. Mind a 2 csapat kap pontot. Vadász-Farkas:a vadász nyer, mert legyőzi a farkast. Az a csapat kap pontot, aki nyer. Vadász-Királyfi: Kezet fog egymással a 2 csapat, mert örülnek, hogy kiszabadították Piroskát. Jár mind a 2 csapatnak a pont. Az a csapat nyer, akinek a legtöbb pontja lesz!
  18. A játék lezárása: A játékot akkor zárom le, ha valamelyik csapatnak megvan az 5 pontja.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: ,,Köszönöm, hogy velem és együtt játszottunk! Megdicsérek mindenkit, hogy odafigyeltetek egymásra! Hogy tetszett az erdőben? Melyik volt a kedvenc karakteretek (szerepetek)?”
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetőség van másik mese karaktereinek utánzására, pontszám megszerzésének emelésével.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos feladat a karakterek utánzásának gyakorlása, minden résztvevő ismerje a karaktereket a játék elkezdése előtt.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék nagyon szórakoztató volt, ügyesen együttműködtek a csapatok. Az óvodás gyerekek örömmel, szívesen játszották el a különböző karaktereket. A gyerekek nagyon jól érezték magukat!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyurcsán Andrea, (andyka0504@freemail.hu)