JÁTÉKRA FEL!

Gyuránné Pusztai Lívia: Itt a labda, dobd el!

  1. A játék neve, címe: Itt a labda, dobd el!
  2. A játék pedagógiai célja: – mozgáskoordináció, dobómozdulat fejlesztése – feladatértés erősítése – játékhelyzetben maradás idejének fokozása – egymás mellett tevékenykedés, „összedolgozás” erősítése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Állvány rögzítése
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Rengeteg „puha” kislabda, háló kifeszítve a terem közepére magasugró állványokra. Dekoráció: hóemberek
  12. Technikai igény: A háló rögzítése az állványra.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem elrendezése, bútorok félrepakolása, állvány, háló előkészítése a játékhoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem előkészítésébe és az elpakolásba vonhatók be a tanulók.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Utalás a megelőző élményre: hógolyózás „Megeredt a hó. Az elmúlt napokban hógolyóztunk. Egy olyan játékot játszunk most, amelyben az ügyességetekre van szükség. Hogyan dobtuk a hógolyót? Hogyan építettünk hóembert? Két hóembert is hoztam, akik azt figyelik, ki a legügyesebb játékos"
  17. A játék menete, játékszabályok: Tanulóim súlyosan, halmozottan fogyatékosok, fejlesztő nevelésben, oktatásban foglalkozom velük heti 20 órában. A játékszabály, a játék menete képességeiknek megfelelő. Játék menete: sok labdát dobtam középre, a tanulók feladata, hogy felvegyék a labdákat és átdobják a hálón. Játékszabály: több labdát is meg lehet fogni, egy időben átdobni a másik térfélre. Lényeg, hogy minél több labdát átdobjanak a tanulók a háló felett és nem alatta.
  18. A játék lezárása: A játék a tanulók érdeklődéséig tart.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tanulók képességeikből adódóan a versenyhelyzetet nem értik, viszont várják a dicséretet, elismerést, így személyre szóló értékelés – dicséret következik (aktivitás, hányszor dobott, önállóan is sikerült-e a dobás, kitartás, stb.), melyhez a „hóemberek” is csatlakoznak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A súlyosan fogyatékosok esetében hosszú időn keresztül is játszhatjuk ugyanazt a játékot, de mindig csak rövid ideig, az Ismétlések (minden nap, kétnaponta) örömtelibbé teszik a tevékenységet. Viszont a továbbfejlesztett változattal is megpróbálkozom a jövőben, melyhez egyre több szabályt kell figyelembe venni: 1. A labdák közé plüss figurákat keverek, de csak a labdákat dobhatják át a hálón. 2. Karjukra adott színű szalagot kötök, a szalaggal megegyező színű labdát kell keresni, azt dobják át a hálón (ehhez sok gyakorlás, sok segítség szükséges).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Feladatom még: ösztönzés a játékhelyzetben történő maradásra, játék közben is dicséret, elismerés, esetleges rendbontások, magatartási anomáliák megakadályozása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot a gyógypedagógiai asszisztensek segítik (aktivizálás, együtt-tevékenykedés, segítségnyújtás, tanulók biztonságának szem előtt tartása, stb.) céljából.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyuránné Pusztai Lívia