JÁTÉKRA FEL!

Gyulainé Hajós Ágnes: Jár a katica körbe-körbe

A játék neve, címe: Jár a katica körbe-körbe

A játék pedagógiai célja: Ismerkedés az új társakkal. Memória és a koncentráció fejlesztése.

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Székeket be kell teljesen tolni a padba.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Katica plüss, jutalom nyomda/ piros toll

Az előkészítés feladatai: Plüss magamhoz készítése. jutalom pecsét/ piros toll bekészítése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék megnyitása, nyitánya: Mai órán szeretném jól megjegyezni a neveteket, ezért hoztam nektek olyan játékot, amiben egymás neveit is meg tudjátok tanulni. Az óra végén kiderül, tanító néni mindenkiét tudja-e?

Hoztam egy okos katicát. Képzeljétek ez a katica megtanulja a neveteket és vissza tudja mondani. Csak egy baj van elromlott a hangszórója, így nektek kellene a hangját adni hozzá.

A játék menete, játékszabályok:-A katicának megmondom a nevemet, majd tovább dobom valakinek, aki visszhangozza az előtte hallott nevet és hozzámondja a saját nevét hangosan.

Ha elakad a hang valakinél, akkor kérhet segítséget attól, akinek a neve eszébe jut így: XY segíts, kérlek! Így azoknak is kell magukban mondani a többiek nevét, akik már sorra kerültek.

Fontos 2x ugyanannak a személynek nem reptetheted a katicát!

-Játszunk egy próbakört!

A játék lezárása: Legvégül, ha már mindenki volt, visszaér a kezdő személyhez, jelen esetbe a tanító nénihez, akinek minden diák nevét hangosan el kell mondania.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tanító néni vizsgázik először. Ha ügyes és mindenki nevét tudja, akkor az osztály megtapsolja. Ezután önkéntes alapon vállalhatják a gyerekek is a nevek elmondását. Aki megtudja minden osztálytársát nevezni, az a füzete hátuljába kap egy nyomdát/ piros csillagot.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az első kört érdemes végig játszani mindenkivel, úgy, hogy az óramutató járásával megegyező irányban mindig a bal szomszédjának adja a plüsst. A játék vontatott! Érdemes kisebb csoportokkal játszani. -Ha már rutinosabbak, lehet gyorsítani a tempón, majd nagyon gyors tempóra váltani. -Ha már biztosan tudják egymás nevét, akkor játszhatjuk tétre. Nem szabad leesnie a katica plüssnek, ha leesik előlről kell kezdeni a névsorolást.

A játékvezető speciális feladatai: játék közben hallható hangerő kontrollálása, fegyelmezés

A játékot lejegyezte: Gyulainé Hajós Ágnes