JÁTÉKRA FEL!

Gyulai Eszter: Kacsingatós

  • A játék neve, címe: Kacsingatós
  • A játék pedagógiai célja: Empátia fejlesztése. A résztvevők jobban ismerjék meg egymást, tudjanak figyelni a másik arckifejezésére,szemrezdülésére is.
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Az előkészítés feladatai: Nem igényelt előkészületet, a szünet utolsó hetében iskolában lévő napközis csoport ebédre várakozó játéka volt.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya:
  • A játék menete, játékszabályok: A játékosok párba állnak, kettős kört alakítunk, mindenki befelé fordul. A kör közepén áll, aki páratlan maradt, a belső körben állók közül kell párt szereznie, kacsintással hívja magához. A külső körben állók feladata a párt megtartani –amikor a kacsintgató rákacsint, meg kell fogniuk a vállát, nem szabad elengedni . Ha nem sikerül megtartani a párjukat, páratlanul maradnak, a kör közepére kerülnek – a régi kacsintgató a megszerzett pár elé a belső körbe áll.
  • A játék lezárása: A játékot én zárom le, indulunk kezet mosni, ebédelni.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem a gyerekeket, mert fegyelmezetten játszottak. Megkérdeztem, hogy tetszett az új játék,akarják-e majd máskor is játszani ? Azt is megkérdeztem, ki tudja megmondani, milyen színű szeme van a többieknek a csoportban ? Mindenki tudta a többiekét – bár et megelőzően nem is figyelték meg ennyire egymást.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékhoz kicsit érdekesebb motiváció,kerettörténet kell, ha nem időkitöltő szerepe van.
  • A játékvezető speciális feladatai: A résztvevők szerették ezt a játékot, bevetésemegakadályozta a várakozási időben a fegyelmezetlenséget – a gyerekek azttanulták belőle, hogy egymásra jobban figyeljenek – megfigyeljék a fontos vonásokat,arckifejezésekből tudjanak olvasni.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Gyulai Eszter