JÁTÉKRA FEL!

Gyovainé Aszalai Beáta: Mutasd a hátad!

  1. A játék neve, címe: Mutasd a hátad!
  2. A játék pedagógiai célja: Meglévő tudás, szókincs átismétlése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabadtéren javasolt olyan helyen játszani, ahol nincsenek padok, virágtartók…, melyeken könnyen keresztül lehet esni.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A csoport létszámának megfelelő számú, az átismételni kívánt szavakat jól látható módon tartalmazó papírlap, apró csipesz, vagy bármi, amivel a papír a gyerekek hátára rögzíthető.
  12. Technikai igény: Cd lejátszó vagy laptop
  13. Az előkészítés feladatai: Papírlapok megírása, az átismételendő tananyaghoz kapcsolható dal keresése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az állatkertbe új állatok érkeztek, akiknek a ketrecére névtáblákat kell csináltatni. Vannak távoli országokból, más kontinensről érkezett állatok is, és a hosszú út során elveszett az állatok nevét tartalmazó lista. Segíteni kell az állatkert igazgatójának összeírni, hogy milyen új állatok jöttek. Sajnos ezek az állatkák félénkek és próbálnak elbújni, így nehéz megállapítani, hogy melyik micsoda.
  17. A játék menete, játékszabályok: Én ezt a játékot angol órán játszottam a gyerekekkel, cél a tanév során tanult állatnevek átismétlése volt. Körben állunk és minden gyerek kap a hátára egy állatnevet tartalmazó papírlapot. Senki sem tudja, hogy mi kerül a hátára, és egymásét sem láthatják. Ki kell jelölni a játék területét, mindenkinek azon belül kell maradnia. A játék megbeszélt jelre -pl. taps – indul és azzal is ér véget.Én egy, a tananyaghoz kapcsolódó dalt választottam,a játék addig tartott, ameddig a dal szólt. A dal közben a gyerekek szabadon mozoghatnak, forgolódhatnak, futhatnak… úgy, hogy a lehető legtöbb társuk hátán lévő állat nevét leírják, de a saját hátukon lévőt a minél kevesebben lássák.
  18. A játék lezárása: A dal befejeztével megbeszéljük, hogy ki hány állatnevet gyűjtött össze. Az a nyertes, aki a legtöbbet tudta leírni. A játék végén a gyerekek leveszik a hátukról a neveket és átadják nekem, az állatkert igazgatójának.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, ki hogy érezte magát a játék közben, ki milyen taktikát alkalmazott a mások nevének leolvasásához. A játékot követően ellenőrizzük a leírt szavak helyesírását. Mint minden írásbeli munkáért, a helyesen leírt szavakért itt is megkapják a gyerekek az angol órákon szokásos jutalmat, a mosolygó arcocskát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játéknak sok variációja van attól függően, hogy mit kívánunk gyakorolni, ismételni. Első osztályban betűkkel, rövid szavakkal, matek órán számokkal, műveletekkel is lehet játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni az esetleges szabálytalanságokat. ( Nem szabad a papírlapot hosszú haj alá rejteni, másét leszedni…)
  22. Egyéb/megjegyzés: Az én angol órámon ez a játék lehetőséget kínált egy következő játékra. A gyerekek csoportokat alakítottak. Azok kerültek egy csoportba, akiknek pl. emlős, madár, vízi élőlény… volt a hátán. Ezt követően a gyerekek 3 percet kaptak arra, hogy az udvar másik részén még óra előtt szétszórt tejesdoboz kupakokat-melyekre 1-1 betű volt írva-összeszedjék. A játék a teremben folytatódott. Csoportokban kellett a kupakokon lévő betűkből minél több angol igét alkotniuk (pl. fly, run, swim, jump…), majd ezeket az előzőleg átismételt állatnevekhez társítaniuk. Minden csoport kapott néhány kis kártyát, melyre felírhatta a megalkotott mondatokat. Pl. The parrot is flying. The shark is swimming…. Ezzel a gyerekek elkészítették a következő angol óra legfontosabb kellékeit: az Activity kártyákat, melyek segítségével a folyamatos jelen időt ismételtük át.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyovainé Aszalai Beáta